نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت برق کشور برگزار شد

نشست وزیر نیرو با مدیران صنعت برق کشور برگزار شد

نشست تخصصی وزیر نیرو با مدیران صنعت برق کشور با موضوع گذر از پیک 1401 و برنامه‌های آن بصورت مجازی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو در این نشست با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه برای اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف، گذر از محدودیت‌های تأمین برق زمستان را نمونه موفق اجرای این برنامه‌ها دانست گفت: با تأمین برق صنایع فولاد کشور در دی و بهمن ماه 1400 رکورد بالاترین رشد تولید دنیا در صنعت فولاد را کسب کرد.
وی با بیان اینکه امروز تلاش می‌کنیم برنامه‌های روی میز صنعت برق را مو به مو اجرایی کنیم، افزود: یکی از برنامه‌ها، افزایش 35 هزار مگاوات تولید برق و توسعه شبکه‌های توزیع، انتقال پست و دیگر تجهیزات و تأسیسات برق است، به‌گونه‌ای که بتوانیم برق را به خوبی تأمین و توزیع کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.
وزیر نیرو تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه ما در صنعت برق توجه هم‌زمان به طرح‌های توسعه و توجه به مدیریت و رعایت الگوی مصرف است.
محرابیان اظهار کرد: بیشترین محدودیت باید در بخش اداری اعمال شود و ابتدا از ساختمان وزارت نیرو، توانیر و سایر شرکت‌های مجموعه خود شروع خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: ما نمی‌توانیم انتظاری را از مردم داشته باشیم که خود به آن عمل نمی‌کنیم، اگر محدودیتی را اعمال می‌کنیم باید اول برای دولت و بعد برای مردم باشد و دستگاه‌هایی که محدودیت‌ها را اجرایی نکنند باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
وزیر نیرو در ادامه اظهار داشت: در بخش خانگی برخود ما اقناعی است و موضوع رعایت الگوی مصرف باید در تمامی سطوح جامعه مورد توجه و مبنا قرار گیرد.
محرابیان بیان کرد: باید بتوانیم با فرهنگ‌سازی و اعمال سیاست‌های تشویقی و تنبیهی یک صرفه‌جویی قابل‌توجه را در بخش خانگی احصاء کنیم.

همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو نیز در این نشست با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تابستان 1401 از سال گذشته آغاز شده، از تدوین 100 برنامه با دستور وزیر نیرو برای آمادگی و عبور موفق از تابستان سال‌جاری خبر داد.
وی با بیان اینکه 6 هزار مگاوات تابستان امسال به مدار خواهد آمد، گفت: فرمانده شبکه، دیسپاچینگ ملی است. دستور دیسپاچینگ ملی از لحاظ بهره‌برداری بالاتر از سایر دستورات است.
معاون برق و انرژی وزیر نیرو همچنین با اشاره به هماهنگی با استان‌ها و مسئولان استانی، از برنامه‌ریزی برای اطلاع‌رسانی مستمر، آموزش و آگاه‌سازی مشترکان و مبادله تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف با صنایع کشاورزی، ادارات و بخش تجاری به میزان 400 مگاوات خبر داد.

آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر نیز در این نشست گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته، نیاز مصرف برق در تابستان امسال به 70 هزار مگاوات خواهد رسید که این میزان نسبت به پیک سال گذشته 4.46 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی همچنین به تراز منفی 15 هزار مگاواتی میان تولید و مصرف برق در تابستان سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تراز منفی تولید و مصرف امسال با تلاش‌های صورت گرفته به 10 هزار و 500 مگاوات کاهش یافته است، اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی افزود: امسال نقش مدیریت مصرف بازهم پررنگ خواهد بود به طوری که رقمی در حدود 10 هزار و 700 مگاوات برای مدیریت مصرف استخراج شده که این میزان با مطالعه پتانسیل‌های موجود انجام شده است.

محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت برق حرارتی نیز با تاکید بر اینکه امسال پنج‌هزار و 500 مگاوات واحد نیروگاهی جدید راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این میزان افزایش ظرفیت در چند دهه اخیر بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی در این حوزه محسوب می‌شود.
بر اساس این گزارش، مدیران صنعت برق استان با حضور در شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در این نشست مجازی شرکت کردند.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات