چرا در جذب محمولات ترانزیتی در کریدورِ شمال- جنوب موفق نبودیم؟/ حداقل ۷۰ درصد از ظرفیت بنادر شمالی خالی است
تحلیلگر مسائل و امور حمل و نقل بینالمللی اظهار داشت: در طول ۲۰ سال گذشته مستمرا از سوی مسئولان گفته شده که ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال جنوب صرفه جویی ۳۰ درصدی نسبت به سایر مسیرها برای ترانزیت کنندگان دارد، اما در واقع میبینیم که کالا و کانتینر زیادی جذب این کریدور نشده است، حکایت از مجموعهای از معضلات فرآیندی و زیرساختی دارد. همچنین برنامههایی برای اتصال به کریدور بینالمللی شمال-جنوب (نوستراک) از طریق بنادر دریای خزر هم وجود دارد تا امتداد دالان میانی به ایران، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، شرق آفریقا و هندوستان هم گسترش یابد که این به معنای احتمال فعال شدن کریدور شمال جنوب از طریق کشورمان و افزایش تقاضای کشورها برای حمل بار از مسیر ایران است. این تحلیلگر حمل و نقل بینالمللی اظهار داشت: اینکه در طول ۲۰ سال گذشته مستمرا از سوی مسئولان گفته شده که ترانزیت کالا از ...
متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)
نظرات