بازديد معاون اول رئيس جمهور از مركز ملي راهبري شبكه ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل پايگاه اطلاع رساني معاون اول رئيس جمهور، "محمد مخبر" عصر امروزپنجشنبه با حضور در وزارت نيرو، ضمن اطلاع از ميزان توليد، مصرف و صادرات برق كشور، از تلاش ها و اقدامات شبانه روزي كاركنان و دست اندركاران صنعت برق كشور قدرداني كرد.

معاون اول رييس جمهور در نشست با معاونان و مديران ارشد وزارت نيرو، تامين آب و برق را از مهم ترين و اساسي ترين خدمات برايمردم برشمرد و افزود: تمامي ابعاد زندگي مردم با آب و برق درگير است و هيچ ساعتي از زندگي مردم نيست كه متأثر از اين خدمات نباشد.

مخبر با تأكيد بر اينكه دولت براي تحقق اهداف وزارت نيرو تمامي حمايت ها و پشتيباني هاي لازم را از اين دستگاه اجرايي انجام خواهدداد، اظهار اميدواري كرد: مجموعه وزارت نيرو بتواند فصل تابستان پيش رو را نيز به خوبي مديريت كند تا شاهد خاموشي نباشيم.

معاون اول رييس جمهور گفت: وزارت نيرو دستگاهي خوشنام در جامعه است كه اميدوارم بتواند با توسعه خدمات اين جايگاه را استمرارو ارتقا بخشد.

مخبر با اشاره به نامگذاري سال جديد از سوي مقام معظم رهبري تحت عنوان «توليد؛ دانش بنيان، اشتغال آفريني» اظهار كرد: وزارتنيرو مي تواند به منظور جامه عمل پوشاندن به شعار سال جديد ضمن هماهنگي با وزارت صمت و كارخانه هاي توليد لوازم برقي،فراخواني را براي همكاري و مشاركت شركت هاي دانش بنيان منتشر كند تا با استفاده از دانش و ظرفيت اين شركت ها گامي مهم دركاهش مصرف و جبران كمبود برق برداشته شود.

وي ادامه داد: همچنين وزارت نيرو مي تواند با وزارت جهاد كشاورزي در زمينه تغيير الگوي كشت همكاري مناسبي داشته باشد.

مخبر از وزير نيرو خواست يك بسته پيشنهادي جامع براي رفع مسائل و توسعه خدمات صنعت آب و برق كشور با برنامه زمان بندي واعتبار مشخص تدوين و آن را به هيئت وزيران ارائه دهد تا با تصويب اين بسته پيشنهادي، مسايل و موانع پيش روي صنعت آب و برقمرتفع شود.

معاون اول رييس جمهور در ادامه به موضوع انتقال آب از دريا نيز اشاره و خاطرنشان كرد: ايران كشوري است كه در شمال و جنوب آندريا واقع شده ولي در مركز از مسئله خشكي رنج مي برد، وزارت نيرو با پيگيري برنامه هاي انتقال آب از دريا مي تواند يك يادگاريارزشمند در اين دوره از خود برجاي بگذارد.

مخبر افزود: اقتصاد دريامحور نيز يكي از زمينه هاي اشتغال آفرين و پردرآمد است كه اگر به خوبي به آن پرداخته شود مي تواند به ادارهكشور از محل درآمدهاي اقتصاد دريامحور كمك كند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به وجود آب هاي ژرف در اعماق زمين، افزود: اين يك موهبت الهي است كه در مناطق خشك و كويريكشورمان معمولاً آب ژرف وجود دارد و بسيار خوب است كه در اين خصوص توجه كافي صورت بگيرد.

در ادامه اين جلسه وزير نيرو، معاونان و مديران ارشد وزارت نيرو گزارش هايي را در اين حوزه ارائه كردند و به تشريح برخي چالش ها وپيشنهادات براي توسعه صنعت آب و برق كشور پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات