مصرف شبكه برق خوزستان در كانال 5 هزار مگاواتي

مصرف شبكه برق خوزستان در كانال 5 هزار مگاواتي

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت منطقه اي خوزستان، محمود دشت بزرگ اظهار كرد: در روز جمعه 27 فروردين با وجود آنكه روزي تعطيل بود، اوج مصرف برق با رشد 18.2 درصدي از 4 هزار و 20 مگاوات در مدت مشابه سال قبل به 4 هزار و 915 مگاوات رسيد.
وي افزود: اين افزايش مصرف از هفته گذشته شروع شده و در روز سه شنبه 23 فروردين با رشد 22 درصدي اوج مصرف به پنج هزار و 80 مگاوات رسيد كه رقم قابل توجهي براي اين موقع از سال است و اين پيك مصرف بيش از 5 هزار مگاواتي تا روز قبل ادامه دار بود.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان تصريح كرد: اين اوج مصرف كه به دليل ورود بار سرمايشي به شبكه بوده، واكنشي در مقابل گرما و آلودگي هوا به دليل گرد و غبار است.
دشت بزرگ اظهار كرد: با توجه به خشكسالي و كاهش ذخيره نيروگاه هاي برق آبي، از همه مشتركين درخواست مي شود كه مديريت مصرف برق را در سرلوحه برنامه هاي خود قرار دهند.
وي افزود: اگر مصرف برق همچنان افزايشي باشد، بايد براي توليد برق از ذخيره آبي محدود نيروگاه هاي برق آبي استفاده كرد و اين اقدام باعث مي شود كه در تابستان و پيك بار دچار محدوديت در توليد شويم.
بر اساس اين گزارش، مصرف برق در شبكه برق منطقه اي خوزستان در 15 فروردين ماه نيز رشد پيك 52 درصدي را تجربه كرده است.
گفتني است، شركت برق منطقه اي خوزستان وظيفه تامين، انتقال و پايداري شبكه انتقال و فوق توزيع در دو استان خوزستان و كهگيلويه و بويراحمد را بر عهده دارد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات