بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان بومی در ایام دهه کرامت

بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان بومی در ایام دهه کرامت

بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان بومی در ایام دهه کرامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، حجت الاسلام حسن منصوریان در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: برکت قدم امام حسن مجتبی(ع) به دنیای خاکی، یادآور بسیاری از برکات است، این امام از لحاظ اکرام و بخشش سرآمد بوده و بارها نیمی از اموال خود را به نیازمندان اعطا کرده‌اند.

وی افزود: روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) را روز اکرام و تکریم خیرین نامگذاری کرده‌اند که خود حلقه مفقوده مسائل اجتماعی است، از این رو بایستی عبادت و تهذیب نفس با مباحث اجتماعی گره بخورد؛ در این مقطع تاریخی باید مرکزی ایجاد گردد که فقرا بدانند که اگر زندگی به آن‌ها تنگ آمد، درگاه و خان کرمی وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به اینکه چرا باید در مشهد شاهد وجود کودک کار و مسائل معیشتی و اخلاقی باشیم، گفت: باید به این نتیجه برسیم که خیریه‌ها برای رفع مشکلات معیشتی نیازمندان فعالیت داشته باشند.

حجت الاسلام منصوریان ادامه داد: امام حسن مجتبی(ع) بهترین مدیریت را برای حل مسائل نیازمندان داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد پیرامون حواشی به وجود آمده در رابطه با ایرادات و ابهاماتی که فرمانداری نسبت به مصوبات شورای شهر داشته است، اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد مصوباتی در صحن علنی و یا جلسات رسمی با اکثریت آرا جمع بندی می‌گردد که باید در هیات تطبیق مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس با اشاره به بحث شفافیت در تباصر بودجه ۱۴۰۱، گفت: این مسئله در صحن علنی شورای شهر مشهد پیشنهاد شد و رای آورد، این در عین حالی است که مرحله لازم الاجرا شدن طی نشده و اقدام عملی پس از اعلام نظر هیات تطبیق صورت می‌پذیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ یک از اعضا مخالف شفافیت نیستند و این اقدام را ساختاری برای بهبود عملکرد می‌دانیم، بیان کرد: در راستای رفع ابهام از مصوبه شفافیت، چهار پیشنهاد از جانب اعضای شورای اسلامی مشهد ارائه گردید، در نهایت با اعلام‌ نظر اعضا، موارد به نمایندگان مردم در شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی مسئول ارجاع می‌شود تا در فضای تخصصی و نخبگانی صحت و سقم موارد بررسی گردد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس تصریح کرد: حذف تبصره در دستور‌ کار نبوده و تنها رفع ابهام صورت گرفت تا اقدامات به صورت کارشناسی انجام شود، این در حالی است که هیچ سد و تهدیدی برای اداره کار و ادامه این مسیر وجود ندارد.

در ادامه پیرامون نامگذاری بولوار و معبر فرعی بنام شهدای گرانقدر تبادل نظر صورت پذیرفت؛ در این راستا نامگذاری بولوار واقع در خیابان بسیج 6 ، با حفظ شماره به نام بولوار بصیرت و نامگذاری معبر فرعی در بافت تاریخی توس مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

حجت الاسلام منصوریان پیرامون طرح پیشنهادی نمایش آیینی برای دهه کرامت اظهار کرد: براساس برآوردها، بایستی کار فاخری با حضور هنرمندان مشهدی انجام شود و طرح پیشنهادی قابلیت بلیط فروشی دارد، سهم مداخله مردم بایستی احصا شود و هزینه‌های انجام طرح اعلام گردد تا بتوانیم این اقدام فرهنگی را انجام دهیم.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس بیان کرد: اگر بناست این اقدام در دهه کرامت انجام شود شرح خدمات اطلاع رسانی شود و زمانی گذاشته شود تا ظرف 20 روز برنامه‌ای با شرح خدمات ارائه گردد.

مجید طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی گفت: هفته گذشته طرح فیلم سینمایی در حاشیه شهر و امروز طرح نمایش آیینی در کمیسیون فرهنگی مطرح شده است؛ ما در معاونت فرهنگی، یا جمع نخبگانی تحت عنوان شورای فیلم و تئاتر نداریم یا کارآرایی ندارد، چرا که بعضا افراد 8 ماه معطلی را متحمل می‌شوند تا طرح به کمیسیون مربوطه بیاید.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرداری و حوزه فرهنگی در حوزه فعالیت‌های تئاتر، سینما و فیلم مسبوق به سابقه بوده و نقش داشته است، یا اداره هنری معاونت فرهنگی متولی شود یا در زیست بوم جدید فرهنگی، تمام موارد به شهرآرا ارجاع شود؛ ما باید پاسخگوی جامعه هنری باشیم و این عدم پاسخگویی برای فرآیندهای حوزه فرهنگی نکات مثبتی ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس در ادامه پیرامون طرح تاسیس شرکت رسانه‌های تصویری بیان کرد: امروزه تولیدات رسانه و فیلم به صنعت مبدل شده و بسیاری در این عرصه وارد حوزه سرمایه گذاری شده‌اند؛ یکی از موضوعاتی که برای شهرداری جدی است، موضع درآمدهای پایدار بوده و حوزه فرهنگی در این راستا می‌تواند یاری رسان باشد، این در عین حالی است که شهرداری تهران با نگاه درآمد پایدار، شرکت رسانه‌های تصویری را ایجاد کرده است؛ پیشنهاد می‌شود این موضوع، به عنوان برنامه کمیسیون فرهنگی مصوب شود.

مهدی ناصحی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس ادامه داد: این مهم می‌تواند در قالب سیاست‌های کمیسیون ابلاغ شود تا در زیست بوم رسانه‌ای اعمال گردد.

حسین حسامی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد هم گفت: کار رسانه‌ای دقیق خوب و پیوست پژوهشی از عملکرد کمیسیون فرهنگی بایستی صورت پذیرد، ما خیلی از طرح و لوایح را انجام می‌دهیم و باید در حوزه اجرا خروجی داشته باشد؛ خیلی از طرح‌ها و لوایح مهم تغییر و به روزرسانی می‌شود و به شهرداری ارجاع می‌گردد و باید دارای خروجی باشد؛ تشکیل قرارگاه اجتماعی، رویداد مشهد و طرح‌ها و لوایح پیشنهادی اعضای شورای شهر از جمله مواردی است که به صورت شاخص مورد نظر بوده است.

فاطمه سلیمی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس عنوان کرد: حجم برنامه‌‌ها در حوزه فرهنگی افزایش داشته است، سوال است که چرا برای پروژه‌های عمرانی پیوست رسانه‌ای در نظر گرفته شده ولی برای پروژه‌های فرهنگی این مسئله لحاظ نشد؟ اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی انجام شده است که بایستی دیده شود.

*بررسی طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت
طهوریان عسکری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در ادامه پیرامون طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: در طرح‌هایی که نوشته می‌شود، ساعت‌ها کار کارشناسی صورت می‌پذیرد، مردم مشهد بدانید که وقت و انرژی گذاشته می‌شود تا در حوزه‌های مختلف نظرات فنی و کارشناسی در اختیار شورا قرار بدهیم.

وی بیان کرد: اینک برخی اعلام می‌کنند که کمیسیون فرهنگی تنها به نامگذاری معابر ورود کرده است ولی نمی‌دانند که چه اقدامات فرهنگی در حال انجام است؛ طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با طرح صیانت خانواده متفاوت است، وظیفه بنده این است که کار کارشناسی برای مسئولیت خود در حوزه فرهنگی انجام دهم.

طهوریان عسکری ادامه داد: شایسته بود برای کار کارشناسی که ساعت‌ها وقت گذاشته شده، جلسات مختلف برگزار و طرح‌ها و قوانین بالادستی خوانده شده است، در دل یک کارگروه برای این طرح وقت گذاشته می‌شد؛ کمیسیون خانواده باید به این مسئله ورود پیدا می‌کرد تا بنا به فرمایش رهبری در مورد بنیان خانواده اقدامی صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد مقدس عنوان کرد: این چهارمین طرحی است که مشمول زمان شده و این برخورد با طرح پیشنهادی صورت می‌گیرد؛ وظیفه دارم در کمیسیون فرهنگی نسبت به وقت و بررسی کارشناسی صورت پذیرفته دفاع کنم و از همه افرادی که در این مسیر کمک کردند که پس از چهار ماه طرح پیشنهادی رد شود، عذر خواهی کنم.

حجت الاسلام منصوریان در پاسخ به طهوریان؛ عضو کمیسیون فرهنگی شورا عنوان کرد: با طراح این طرح گفت‌و‌گو شده و مجاب شده است که این طرح ذیل طرح صیانت خانواده است، همانطور که برای ساعت‌های کارشناسی صرف شده برای این طرح قائلیم، برای افرادی که طرح صیانت خانواده را مورد بررسی قرار دادند نیز ارزش قائل هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کارگروه اجتماعی و مرکز پژوهش‌ها بررسی شده است، گفت: چون طرح مصوبه دارد، تکرار آن بلامحل است.

فاطمه سلیمی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی مشهد بیان کرد: بنا به طرحی که در صحن علنی شورای شهر مصوب شد، قرار شد همکاران شهرداری لایحه را بیاورند، در لایحه‌ای که ارجاع می‌شود این طرح و سایر طرح‌ها قابلیت بررسی دارد و بنا نیست موردی حذف شود.

در ادامه جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز پیرامون قرار گرفتن روز پاکبان و باغبان در تقویم کاری شهرداری و برگزاری مراسم گرامیداشتی بدین منظور تبادل نظر صورت پذیرفت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات