غرب تهران سبز می‌شود

غرب تهران سبز می‌شود

http://www.bananews.ir/نگرانی تمدن از آتشفشان دماوند

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) استاندار تهران ضمن تایید آنچه سال گذشته تحت عنوان «طرح انتقال پایتخت اداری» توسط معاون عمرانی استانداری در گفت‌وگو با دنیای‌اقتصاد مطرح شده بود، گفت: موضوع پایتخت اداری به خوبی پیش می‌رود و جلسات متعددی با آقای فروزنده معاون رییس‌جمهور داشته‌ایم.

در ‌این طرح تمامی‌ دستگاه‌ها بر ‌این عقیده‌اند که می‌توان پایتخت اداری کشور را در نزدیکی تهران‌ایجاد کرد. البته ‌ایده ‌این است که پایتخت اداری در کنار یکی از شهرهای جدید ‌ایجاد شود ولی در حال حاضر مسوولیت‌ این طرح به عهده معاونت ریاست‌جمهوری است.

مرتضی تمدن در گفت‌وگو با ‌مهر همچنین درباره برنامه‌های جدید برای غرب تهران، تصریح کرد: در سال گذشته قراردادهای مهمی ‌با دفتر عمران سازمان ملل برای تهران منعقد شده است تا بتوانیم در زمین‌های شنی، ماسه‌ای و کویری غرب تهران فضای سبز ‌ایجاد کنیم که تامین منابع و بودجه‌ این طرح وقت زیادی را به خود اختصاص داد.

استاندار تهران درباره فعالیت کوه آتشفشانی دماوند و در پاسخ به ‌اینکه‌ آیا واقعا آتشفشان دماوند مردم تهران را تهدید می‌کند، گفت: جلسه‌ای قبل از عید در سازمان زمین‌شناسی کشور تشکیل و آخرین فعالیت‌های دماوند ارزیابی شد. البته پیش مشاهداتی وجود دارد که دماوند همچنان زنده است، ولی موجب نگرانی نیست؛ اما ممکن است با وقوع یک زلزله فعال شود.

وی افزود: حال باید به ‌این سوال پاسخ دهیم که وقتی دماوند آتشفشانی شد چه می‌شود؟ پاسخ ‌این است که باید منتظر‌این حادثه باشیم که اگر چنین اتفاقی افتاد آسیب نبینیم، مانند بسیاری از کشورها و شهرهای جهان که مردم در کنار آتشفشان‌های فعال زندگی می‌کنند.

استاندار تهران اظهار کرد: اگر اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ما درست باشد وقتی دماوند آتشفشان کرد مردم می‌توانند با لذت بروند و عکس بگیرند و از چیزی هراس نداشته باشند.

شکایت از شهرداری هنوز نتیجه نداده

مرتضی تمدن در مورد آخرین وضعیت پرونده شکایت استانداری از شهرداری تهران در حوزه حریم پایتخت گفت: در ‌این موضوع جلسات مختلفی با شهرداری تهران تشکیل شده، ولی هنوز به توافق نهایی نرسیدیم.

حیف‌ومیل بیت‌المال

استاندار تهران گفت: بر اساس نگاهی که به تخلفات مدیران در دستگاه‌های اجرایی تهران دارم ‌این‌گونه نیست که تنها مدیران میانی بیشترین تخلفات را داشته‌اند، بلکه میزان تخلفات در مدیران میانی و بالایی و پایینی تقسیم شده و در هر سه حیطه تخلف بوده است. بیشترین تخلفات هم حیف و میل بیت‌المال، غیبت غیرموجه، تخلفات سازمانی که البته گرفتن وجوه من غیرحق و رشوه هم به صورت کم داریم.

 

 

    نظرات