افزایش سهم کشور از حملونقل بینالمللی با راهآهن بستانآباد - تبریز/صرفهجویی ۱.۵ میلیارد لیتری مصرف سوخت/ استفاده از تولید داخل در بخش روسازی و زیرسازی این پروژه
، درباره مزایای پروژه ریلی «میانه - بستان آباد - تبریز» اظهار کرد: این خط آهن با هدف افزایش بهرهوری حملونقل با کاهش تعداد ۱۹ ایستگاه به ۱۰ ایستگاه راهاندازی شد که ۵ ساعت زمان سفر و ۱۱۴ کیلومتر طول مسیر را کاهش میدهد. علی محمدزاده خاطر نشان کرد: خط آهن «میانه - بستان آباد - تبریز» میزان تناژ بار را بعد از ۲۰ سال از عمر طرح، از ۲ میلیون تن به ۷ میلیون تن افزایش میدهد و ظرفیت جابجایی مسافر نیز از یک میلیون نفر به ۲ میلیون نفر خواهد رسید. وی در ادامه به ویژگیهای بینظیر و منحصر به فرد این طرح ریلی در بخش طراحی اشاره کرد و گفت: این خط اولین راه آهنی است که زیر سازی آن از ابتدا به صورت دو خطه اجرا شده و همچنین امکان برقی شدن نیز برای آن فراهم شده است. علی محمدزاده درباره میزان پیشرفت این پروژه نیز ...
متن کامل خبر در سایت پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی
نظرات