پیشرفت ۷۰ درصدی خط‌آهن تهران همدان

پیشرفت ۷۰ درصدی خط‌آهن تهران همدان

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث خط‌آهن تهران - همدان، از هزینه‌کرد ۱۳۴ میلیارد تومان در این پروژه تاکنون و بهره‌برداری آن در دولت دهم خبر داد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیداحمد صادقی در گفت‌وگو با فارس ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و ‌خط‌‌آهن‌های زیادی در کشور ساخته شد، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی توسعه سریع زیرساخت‌ها و زیربناهای حمل و نقل است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر شبکه ریلی، آزادراه‌، بزرگراه‌ و راه اصلی با اعتبار حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان احداث شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نیز تلاش می‌کنیم که با جلب مشارکت ایرانیان و نیز پیمانکاران داخلی و با استفاده از حمایت‌های دولت بیش از سال گذشته در جهت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور گام‌های مؤثر‌ برداریم.

* پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات احداث خط‌آهن تهران - همدان

صادقی با اشاره به اینکه طول راه‌آهن تهران ـ همدان ۲۵۸ کیلومتر است، اظهار داشت: این پروژه در قالب ۵ قطعه به صورت فعال در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۷۰ درصد برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: ۱۳۴ میلیارد تومان در این پروژه هزینه شده است و سعی می‌کنیم راه‌آهن همدان ـ تهران در دولت دهم به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کل هزینه اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این مسیر ریلی نقش بسزایی در توسعه غرب کشور دارد و مرکز کشور را به غرب و در ادامه به کشور عراق متصل می‌کند.

 

    نظرات