تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری در پیچ و خم تصمیمات اداری

تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری در پیچ و خم تصمیمات اداری

    تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری در پیچ و خم تصمیمات اداری

    تاخیر در تبدیل وضعیت نیروهای شاغل ایثارگر در شهرداری مورد تاکید اعضای شورای شهر اصفهان قرار دارد، موضوعی که شهرداری باید هرچه سریع‌تر نسبت به عملیاتی کردن آن اقدام کند.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثاگر شاغل، اسفندماه ۱۳۹۹ ابلاغ شد و براساس آن شهرداری‌ها موظف هستند تمامی کارکنان خود که از خانواده ایثارگران هستند را تبدیل وضعیت و به استخدام رسمی درآورند. این قانون با وجود گذشت بیش از یک سال از ابلاغ آن، هنوز در شهرداری اصفهان اجرا نشده است. این موضوعی بود که در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر اصفهان در قالب تذکر، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    محمدرضا فلاح عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این تذکر اظهار کرد: قوانینی که در کشور تصویب می‌شود باید به اجرا گذاشته شود. یکی از قانون‌هایی که برای ایثارگران وضع شد تبدیل وضعیت نیروهای این قشر بود.

    وی افزود: همه شهرداری‌ها به این قانون عمل کرده‌اند و به اجرای آن پایبند بودند، اما شهرداری اصفهان در دوره گذشته نسبت به تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر کوتاهی کرد.

    فلاح تصریح کرد: قانون شامل ایثارگرانی می‌شود که تا قبل از تصویب آن، یعنی ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، در یکی از حالات استخدامی اعم از رسمی و آزمایشی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، دارای حکم یا قرارداد مستمر در سال جاری باشند.

    دستورالعمل وزارت کشور در این رابطه کامل نیست

    محسن رنجبر معاون مالی اداری شهرداری اصفهان در این باره این گونه پاسخ داد: این قانون به ایثارگرانی اشاره دارد که با شهرداری مرتبط هستند و باید آن‌ها را به استخدام درآوریم، البته در ارتباط با این نیروها، شرط تامین هزینه‌ها مطرح است، زیرا این کارکنان وقتی به استخدام رسمی درآیند، حقوق و مزایای آن‌ها از حوزه پیمانکار خارج و در اختیار شهرداری و حوزه حقوق و دستمزد قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: از آنجایی که دستورالعمل وزارت کشور در این رابطه کامل نیست نتوانستیم در خصوص کارکنان شرکت‌های پیمانکار این اقدام را عملیاتی کنیم، اما برای نیروهای شهرداری با هر نوع قراردادی، ایثارگران تبدیل وضعیت خواهند شد و قانون اجرا می‌شود.

    اقدام سلیقه‌ای دوره قبل مدیریت شهری در تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر

    احمد شریعتی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در تکمیل اظهارات فلاح و در واکنش به پاسخ معاون مالی اداری شهرداری تصریح کرد: در قانون همه نیروها حتی شرکتی‌ها عنوان شده‌اند که باید از خدمات جامع ایثارگری بهره‌مند شوند.

    وی تصریح کرد: الان نزدیک به ۳،۴ ماه است که اسامی از شهرداری به استانداری ارسال شده و کارهای مربوط به گزینش و مصاحبه و ... انجام و ارجاع داده شده است، اما دو ماه است که این اسامی به شهرداری آمده ولی تصمیمی برای آن‌ها گرفته نمی‌شود.
    عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: دوره قبلی مدیریت شهری در این زمینه سلیقه‌ای عمل کرد و حق خیلی‌ها را ندادند.

    بحث و بررسی پیرامون تذکر اعضای شورای شهر به شهردار اصفهان در خصوص تاخیر در تبدیل وضعیت نیروهای شاغل ایثارگر در شهرداری، در کمیسیون تلفیق صورت خواهد گرفت. این را محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پس از شنیدن سخنان اعضای شورا و معاون مالی اداری شهرداری در خصوص عمل به قانون جامع ایثارگری گفت و افزود: در جلسه تلفیق با حضور مسئولان امر، این موضوع مورد بررسی قرار گیرد و به صورت مشروح به آن پرداخته شود.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات