نیکزاد:دولت از هزینه‌های جاری کشور به اجرای مسکن‌مهر اقدام کرد

نیکزاد:دولت از هزینه‌های جاری کشور به اجرای مسکن‌مهر اقدام کرد

http://www.bananews.irوزیر راه و شهرسازی گفت: دولت نهم از هزینه‎های جاری اداره کشور اقدام به اجرای پروژه‎های مسکن‌مهر کرده و در این رابطه چشم‌داشتی ندارد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی نیکزاد در گفت‌‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به اهمیت اجرای طرح‌های مسکن‌مهر، دولت برای رفاه حال مردم بخش قابل توجهی از سود بانکی را تقبل کرده است، به‌طوری که از ۲۰ درصد سود بانکی در مراکز استانی پرداخت فقط ۷ درصد آن و در تهران ۹ درصد به عهده متقاضیان است و مابقی را دولت تقبل کرده است.

وی افزود: در هیچ دولتی پول خود به خود خلق نمی‎شود و در دولت نهم نیز با توجه به نیاز کشور، مسوولان از هزینه اداره امور جاری کشور و آینده‏نگری برای قشر کم‎درآمد اجرای طرح مسکن‌مهر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این مقام عالی وزارت، خاطرنشان کرد: پولی که متقاضیان مسکن‌مهر به عنوان کارکرد می‎دهند قبل از سال ۸۸، ۱۲ درصد بود که طبق دستور رئیس‌جمهوری بعد از سال ۸۹ این میزان به ۴ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه مسکن‌مهر اقدام عظیمی بود، یادآور شد: تاکنون در این طرح ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد شهری و روستایی احداث شده و یا در حال اجرا است که با اجرای این طرح عظیم، علاوه بر خانه‌دار شدن خیل عظیمی از اقشار مختلف مردم، به اشتغال و پویایی جامعه نیز کمک شایانی شده است.

 

    نظرات