بازرسی باید گره‌گشای مشکلات سیستم اجرایی باشد

شهردار کرمان در آیین معارفه سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری:

بازرسی باید گره‌گشای مشکلات سیستم اجرایی باشد

شهردار کرمان گفت: بازرسی باید گره‌گشای مشکلات سیستم اجرایی یک مجموعه باشد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شَعرباف، در آیین معارفه سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان، با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و گرامیداشت شب‌های قدر، افزود: حوزه بازرسی را در شهرداری از دو زاویه می‌توان نگاه کرد؛ یکی شبیه فرایندی است که اشکالات کار را گوش‌زد می‌کند و توقف‌گاهی برای خیلی از کارهای اجرایی است که البته این نگاه، مسبوق به سابقه است و برخی از شهرداری‌ها با این زاویه نگاه امنیتی، به موضوعات ورود کرده‌اند، اما موفق نبوده‌اند و عملاً نتوانسته‌اند به وظایف ذاتی خود به‌درستی عمل کنند و زاویه نگاه دیگر که در ساختارهای بازرسی کمتر دیده شده، این است که بازرسی، حلّال و گره‌گشای مشکلات اجرایی باشد.

وی افزود: بازرسی باید بازخوردی را که از مردم، بدنه کارمندی و بدنه نخبگان می‌گیرد، در خدمت اجرای سریع‌تر فعالیت‌ها قرار دهد؛ نه در خدمت توقف و یا احتمالاً کندی کار.

شهردار کرمان ادامه داد: خوشبختانه مجموعه حراست شهرداری کرمان نیز که بال نزدیک مجموعه بازرسی است، این ویژگی را دارد.

شعرباف ادامه داد: برنامه‌های آقای «هوش‌هویدا»، سرپرست مدیریت بازرسی نیز درجهت گره‌گشایی از مشکلات سیستم و چگونگی حل آن‌ها توسط بازرسی است.

وی با بیان اینکه درخواست از حوزه بازرسی دو نکته مهم است، گفت: یکی، پاسخ به بازخوردهای مردم است؛ سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری کرمان باید به یک محل کاملاً چابک برای پاسخ به بازخوردهای مردم تبدیل شود و حتی اگر گاهی شهرداری قادر به انجام کاری به‌دلایل موجه نیست، باید با دلیل به مردم گفته شود و یا اگر شهروندان نیاز به مشاوره‌ای در بدنه متخصص شهرداری دارند، باید به متخصص واقعی ارجاع داده شوند.

شهردار کرمان افزود: در حال حاضر بسیاری از مراجعه‌های مردم به شورای اسلامی شهر، اضافه است؛ چراکه کار آن‌ها در یک سیکل اداری پیچیده قرار می‌گیرد؛ درحالی‌که خیلی سریع‌تر، از طریق ارتباط با کارشناس متخصص و با هزینه و صرف زمان کمتر و رضایت بیشتر، می‌توانست کار انجام شود.

شعرباف ادامه داد: فلسفه ۱۳۷، ارتباط با مردم است تا زمان و هزینه کمتری متحمل شوند؛ بنابراین، باید در ۱۳۷ به‌گونه‌ای فعالیت کرد که مراجعه‌های مردم به شورای اسلامی شهر کاهش پیدا کند و حتی به یک‌سوم برسد؛ یعنی قبل از اینکه مسایل مردم به شورا برسد، در شهرداری حل شود و یا دلیل حل نشدن مسایل به آن‌ها اطلاع‌رسانی شود.

وی تاکید کرد: باید یک نظام ارجاع داشته باشیم تا درخواست‌های مردم جمع‌آوری و دسته‌بندی ‌شود و برای موضوعات حتماً چاره‌اندیشی ‌شود؛ یعنی سامانه ۱۳۷ دیگر صَرف گزارش ماهانه از تماس‌ها و ارجاعات نباشد؛ بلکه باید مساله به انتها برسد و مردم از پاسخ سوال و مشکل خود، اطلاع پیدا کنند.

شهردار کرمان با بیان اینکه جلسات ارتباط بین مردم و کارشناسان از دیگر ملزومات ۱۳۷ است که باید توسط  بازرسی برنامه‌ریزی شود، گفت: همان‌طور که شهرداران مناطق در روزهای هفته با مردم ارتباط می‌گیرند، دیگر مدیران شهرداری هم باید هر هفته ساعتی را برای پاسخ‌گویی به پرسش‌های مردم اختصاص دهند و مدیر بازرسی باید این جلسات را برنامه‌ریزی کند تا مردم جواب سوالات و مشکلات مرتبط با شهر و شهرداری را از مدیران و کارشناس شهرداری دریافت کنند.

شَعرباف افزود: روحیه ارتباط با مردم در همه نیروهای شهرداری وجود دارد، ولی باید تسری پیدا کند و از وظایفی است که بازرسی باید انجام دهد.

وی ادامه داد: بخش دیگر کار هم حضور بازرسی در مناطق و مکان‌هایی است که دچار اشکلات در فرایند هستیم؛ این بخش باید با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی ساماندهی شود.

شهردار کرمان بیان کرد: در ادامه راه‌اندازی سامانه «مردم‌شهر» که در انتصابات از آن استفاده کردیم، باید پلتفرم تحت موبایل و سامانه ۱۳۷ در یک بسته جامع به یک سامانه جدی ارتباط با مردم تبدیل شود.

شَعرباف افزود: همچنین اگر اشکال و انحرافی در سیستم دیده می‌شود، بازرسی باید بدون اغماض و با هماهنگی حراست ورود و برخورد کند؛ چراکه به قوه قهریه بازرسی هم در برخی جاها نیاز داریم، اما باید با حفظ احترام و حقوق اشخاص، مساله بررسی و با افراد برخورد شود.

وی با تشکر از آقایان «علیزاده» و «سعدلو» مدیر و سرپرست پیشین مدیریت بازرسی گفت: تعدادی نیرو نیز باید با همین رویکرد به بازرسی اضافه شود تا حوزه بازرسی جهش روبه‌جلویی در حوزه ارتباط با مردم و بازخورد نخبگان داشته باشد.

مرتضی هوش‌هویدا، سرپرست مدیریت بازرسی نیز در این آیین با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، از حُسن اعتماد اعضای شورا و شهردار کرمان تشکر کرد و گفت: تلاش می‌کنم با کمک همه همکاران و مدیران، کرامت انسانی را پُررنگ کنم.

فرساد سعدلو، سرپرست پیشین بازرسی نیز در این مراسم با تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع)، از همکاری همکاران خود در مجموعه بازرسی تشکر کرد.

لازم به ذکر است؛ در این آیین با حکم شهردار کرمان، «مرتضی هوش‌هویدا»، به‌عنوان سرپرست مدیریت بازرسی شهرداری کرمان معرفی و از خدمات «فرساد سعدلو»، سرپرست پیشین مدیریت بازرسی تقدیر شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات