نامه مشاوران ‌املاک به رییس‌جمهور

نامه مشاوران ‌املاک به رییس‌جمهور

http://www.bananews.ir/مشاوران املاک در نامه‌ای به رییس‌جمهور از او درخواست کرده‌اند در پیام‌ها و مصاحبه‌های تلویزیونی، توصیه‌هایی را درباره اهمیت ثبت قراردادهای ملکی در سامانه رهگیری معاملات مسکن، به مردم ارائه کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این نامه که با امضای رییس اتحادیه مشاوران‌ املاک تهران تهیه شده، به موضوع راه‌اندازی سامانه «ثبت لحظه‌ای جزئیات خرید‌وفروش‌های ملکی» در سال۸۷ اشاره و عنوان شده است: دولت بعد از رشد غیرمتعارف قیمت مسکن در سال۸۶، تصمیم گرفت برای شفاف‌کردن بازار معاملات مسکن، با راه‌اندازی این سامانه – سامانه کدرهگیری- به اطلاعات لحظه‌ای از نوسان قیمت مسکن دست پیدا کند.

مصطفی قلی‌خسروی که این نامه را یک هفته قبل از شروع سال۹۱ به رییس‌جمهور نوشته، با ذکر این مقدمه از محمود احمدی‌نژاد درخواست کرده بود در پیام نوروزی خود، به موضوع مسکن و قراردادهایی که مردم در بنگاه‌های املاک تنظیم می‌کنند، اشاره کند.

در پی ارسال این نامه، رییس اتحادیه مشاوران ‌املاک به دعوت دولت در سفر دو روز گذشته به بندرعباس، در این شهر حاضر شد و طرح پرینتی‌شدن مبایعه‌‌نامه‌های ملکی که پیش‌تر در تهران به اجرا درآمده بود را در این شهر پیاده کرد.

براساس این گزارش مشاوران ‌املاک در ابتدای این دولت بسیار مورد توجه قرار گرفتند طوری که رییس‌جمهور در سال۸۸ قصد کرده بود همه مسوولیت مسکن‌مهر را به بنگاه‌های مسکن واگذار کند!

تصویر نامه به شرح زیر است:

 

    نظرات