مراكز حساس تا شروع فصل گرم به سيستم برق اضطراري مجهز ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان مركزي، فرزاد مخلص الائمه در جلسه مديريت پدافند غيرعامل با محور عبور از پيك بار مصرف برق با بيان اين مطلب افزود:با توجه به فرارسيدن ايام گرم سال و افزايش مصرف انرژي در حوزه هاي مختلف لازم است با برنامه ريزي جامع نسبت به مديريت بهينه مصرف برق در تمامي حوزه ها به ويژه دستگاه هاي اجرايي استان در دستور كار قرار گيرد .

وي بيان كرد:اهميت صنعت برق به واسطه تامين يكي از حياتي ترين زيرساخت هاي لازم به منظور ارتقاء سطح كيفيت زندگي، توسعه اقتصادي و تحقق شعار سال توليد،دانش بنيان و اشتغال آفرين، غير قابل انكار است.

استاندار مركزي گفت: استراتژي پدافند غيرعامل به معناي كاهش آسيب پذيري در مواقع بحران با بهره گيري از اقدامات مديريتي است كه بر ما حكم مي كند همواره در جهت مقابله با بحران آمادگي كامل داشته باشيم.
سرپرست شركت توزيع نيروي برق استان مركزي با تأكيد بر پراهميت بودن پدافند غيرعامل اظهار كرد: عليرغم آشنايي سازمان ها و دستگاه هاي اجرايي با اصول و قواعد پدافند غيرعامل باز هم نمي توان گفت كه كليه اقشار جامعه با اين مقوله آشنايي كامل داشته و مي طلبد كه در اين راستا با فرهنگ سازي و افزايش سطح آگاهي مردم مخصوصأ از طريق رسانه هاي عمومي برنامه ريزي هاي جامع و مدون داشته باشيم.

محمود محمودي با بيان اينكه در حوزه برق وظايف سنگيني بر دوش ماست چون انرژي برق زيرساختي ترين انرژي هاست و حتي براي يك لحظه هم نمي توان بدون برق زندگي كرد لذا الزامأ بايستي دستورالعمل هاي وزارت نيرو در اين زمينه توسط مردم بويژه دستگاهها رعايت شود و طبق موازين تعريف شده سازمان ها و ادارات موظفند در ساعات اداري 50درصد انرژي برق مصرفي و در ساعات غير اداري 90درصد مصرف خود را كاهش دهند .
وي گفت: با هماهنگي انجام شده با استانداري مركزي اكثر مراكز حساس كه وظيفه خدمات رساني به مردم را در مواقع بحران به عهده دارند نسبت به تهيه ژنراتورهاي ديزلي جهت تأمين برق اضطراري مبادرت كرده و ساير مراكز حساس كه فاقد ژنراتور هستند نيز در مدت زمان باقيمانده تا پيك مصرف برق بايد نسبت به پيش بيني لازم اقدام كنند .
محمودي با بيان اينكه 66درصد مصرف برق استان در حوزه كشاورزي و صنايع است بر ضرورت مديريت مصرف برق و مشاركت جدي تر آنها در طرح هاي كاهش پيك بار برق ضروري است.
وي با اشاره به اينكه نياز مصرف برق در فصل گرم استان مركزي 1350مگاوات برآورد شده كه نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد خواهد داشت،افزود: براي عبور از شرايط اوج مصرف ، مديريت مصرف اين انرژي حياتي بسيار ضروري است.
محمودي با توجه به اينكه 350مگاوات نياز مصرف سال جاري مرتبط با سيستم هاي سرمايشي است،افزود: لزوم مديريت مصرف در استفاده از سيستم هاي سرمايشي اجتناب ناپذير مي باشد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات