نقش صدا و سيما در اطلاع رساني و فرهنگ سازي مديريت ...
به گزارش
پايگاه خبري توانير
به نقل از روابط عمومي شركت توزيع برق استان سمنان، سيد محمد حسيني نژاد ضمن قدرداني از تلاش ارزشمند واحدهاي مختلف صدا و سيماي مركز سمنان در زمينه همكاري و همراهي با شركت توزيع برق براي امر اطلاع رساني گفت: آگاهي بخشي به مردم و آشنا نمودن آنان به شرايط موجود و ناترازي كه در بخش توليد و مصرف وجود دارد، قطعاً در بخش مديريت مصرف اثرگذار است.
وي با عنوان اين كه استفاده از ظرفيت گويندگان و تهيه كنندگان برنامه ها براي موضوعات مرتبط با مديريت مصرف بسيار رهگشاست افزود: هماهنگي براي پخش گزارشهاي ميداني از وضعيت برق و ميزان مشاركت بخشهاي مختلف براي كاهش مصرف و حضور كارشناسان اين شركت در برنامه هاي خانواده محور صدا و سيماي مركز سمنان، از جمله انتظارات اين شركت براي بهره مندي از رسانه ملي جهت گذر از پيك بار تابستان سال جاري به شمار مي رود.
حسيني نژاد به پخش كليپ هاي كوتاه آموزشي و زيرنويس هاي بدون آرم درخصوص ميزان مصرف روزانه و تشويق مردم به مديريت مصرف اشاره نمود و اضافه كرد: برگزاري نشست هاي تخصصي گفت و گو محور درخصوص مسائل صنعت برق و مردم و اجراي مسابقات سراسري مديريت مصرف و همچنين ارتباط زنده تلفني روزانه در برنامه راديويي صبح بخير قومس با مركز ديسپاچينگ اين شركت براي ارائه وضعيت مصرف برق استان، برخي ديگر از اقداماتي است كه مي توان در راستاي اقناع سازي مردمي و آموزش و فرهنگ سازي اجرايي شوند.
سرپرست صدا و سيماي مركز سمنان با بيان اين كه حوزه انرژي به ويژه برق بسيار مهم است اظهار كرد: در حوزه رسانه استان، اين مركز آمادگي دارد براي فرهنگ سازي و ترويج مديريت مصرف برق، نهايت همكاري را به عمل آورد.
عبدالرضا دهرويه با اشاره به اين كه مردم استان در حوزه هاي مختلف به ويژه در زمينه مديريت مصرف برق سرآمد هستند تصريح كرد: با وجود فرهنگ غني و والاي مردم استان، فرهنگ سازي در اين زمينه راحت تر انجام مي شود.
وي با عنوان اين كه يك بخش كار و مهم آن است كه آستانه تحمل مردم را در برخي از بحرانها افزايش دهيم يادآور شد: وقتي مشكلي پيش مي آيد، مردم همراهي خوبي براي گذر از آن مشكل دارند و اين بخش، همراهي جمعي را مي طلبد.
در ادامه اين نشست معاونين راديو، خبر، سيما و فضاي مجازي صدا و سيماي مركز سمنان نقطه نظرها و پيشنهادهايي شامل؛ تهيه ماتريس جامع براي انتقال مطالب به مخاطبين، تحقق برنامه هاي مشاركتي، معرفي برخي سوژه ها و الگوهاي مصرف صحيح برق، استفاده از ظرفيت برنامه هاي پرسمان، گفتمان هفته و توليد محتوي براي جشنواره و پويش جهت فضاي مجازي را ارائه نموده تا با تعامل دو دستگاه برنامه هاي موردنظر به نحوي شايسته اجرايي شوند.
نظرات