صحبت های پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

صحبت های پرویز شعبانی رئیس شورای اسلامی شهر ساری به مناسبت نهم اردیبهشت روز شوراها

پرویز شعبانی خاطر نشان کرد : فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ( از اصول یکصدم تا یکصد و ششم ) به شوراهای اسلامی اختصاص دارد و قانونگذار هدف از تشکیل نهاد شورا را پیشبرد سریع برنامه های اجتماعی ، اقتصادی ، عمرانی ، بهداشتی ، فرهنگی ، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی با نظارت شورایی متشکل از نمایندگان منتخب مردم بیان کرده است .

وی ادامه داد : جایگاه و اهمیت شوراها در همین اصول تبیین گردیده است چنانکه در اصل یکصد و سوم تصریح شده استانداران ، فرمانداران ، بخشداران و سایر مقامات کشوری که از طرف دولت تعیین می شوند در حدود اختیارات شوراها ملزم به رعایت تصمیمات آنها هستند و اصل یکصد و دوم نیز اشاره دارد که نهاد شورا بواسطه شورای عالی استانها حق دارد طرحهایی را در حدود وظایف خود تهیه و در قالب لایحه به دولت یا مجلس پیشنهاد کند .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با اشاره به گذشت حدود 23 سال از عمر فعالیت شوراها در کشورمان افزود : این نهاد در مسیر بالندگی خود نقش انکارناپذیری در جهت اعمال اراده مردم در اداره امور محل زندگی شان ایفا می کند و بعنوان پارلمان محلی دو وظیفه تصمیم گیری و نظارت را بر عهده دارد .

وی تصریح کرد : شوراها در عملکرد خود قطعا کاستی هایی دارند و برای رسیدن به بلوغ و تکامل بی شک باید توجه و تلاش افزونتری هم از سوی مردم (در شکل دهی ترکیب شوراها و پیگیری کارکرد آنها ) و هم از طرف منتخبین مردم ( در انجام بهینه وظایف و ماموریتها ) صورت پذیرد .

شعبانی گفت : یکی از مولفه های کار شورایی ، کسب مهارت کار جمعی و تقویت آن میباشد و اگر این روحیه در شوراها عینیت پیدا نکند و احیانا تک روی یا کارهای جزیره ای انجام شود ، شورا از ماهیت و اهداف خود دور خواهد ماند .

وی اظهار داشت : کار جمعی با اختلاف نظر و سلیقه در بین اعضای شورا منافاتی ندارد بلکه شورا در عین تفاوت دیدگاههای اعضا ، باید به عنوان یک مجموعه در مسیر هدف واحدی حرکت کند که همانا ریل گذاری برای تسریع و تقویت فرایند خدمات رسانی و نظارت دقیق بر حسن اجرای آن می باشد .

شعبانی خاطر نشان کرد : شورای اسلامی شهر ساری تمام توان و تلاش خود را بکار گرفته تا چهره قانونی و اهداف اصلی شورا تحقق عینی پیدا کند . در این مسیر حتما کاستی هایی بروز کرده اما این به معنای بی توجهی یا بی تفاوتی اعضای شورا نسبت به مسائل شهر و وظایف شورا و الزامات آن نیست بلکه همکاران بنده انصافا با دغدغه مندی و احساس تکلیف نسبت به مردم در جهت تامین مطالبات همشهریان تلاش می کنند و اگر شهروندان عزیز جلسات و فعالیتهای روزمره اعضای شورای شهر را رصد نموده و تذکرات ، بازدیدها و نشست های آنان را پی بگیرند قطعا عرایض بنده را تصدیق خواهند کرد .

وی تاکید کرد : مع الوصف ما معتقدیم برای آن که شورای شهر به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند باید با تقویت روحیه همدلی و هم افزایی ، باز هم تلاش کنیم .

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت : چالش هایی که از قبل در شورا بروز نموده ، متاسفانه تبعات آن همچنان دامنگیر مدیریت شهری می باشد لذا به همشهریان خود عرض میکنم بخشی از توان ما صرف مدیریت    این مسائل می شود با این تفاصیل با همکاران قرار گذاشتیم با همکاری و هماهنگی بیشتر مسیر خدمتگزاری را به نحو موثرتری طی کنیم .

وی افزود : خوشبختانه با توجه به فضای تعاملی که در نهاد مدیریت شهری و نیز بین مدیریت شهری و مسئولان اجرایی استان و شهرستان وجود دارد ، به یاری خدا در جهت سازندگی شهر حرکت های بزرگ تری انجام خواهد شد و ثمرات آن در قالب اجرا و اتمام طرحهای عمرانی و خدماتی بروز و ظهور پیدا خواهد کرد .

شعبانی گفت : حمایت از شهرداری در مسیر چابک سازی واحدهای زیر مجموعه ، بستر سازی برای اجرای طرحهای بزرگ و کمک به تسریع در اجرای پروژه های نیمه تمام و اجرای برنامه های خلاقانه نظیر راه اندازی دفتر شهر کارآفرین در راستای مشارکت در تحقق شعار سال نوید بخش شروع فصل جدیدی از عملکرد مدیریت شهری ساری است .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات