واردات گاز ایران از صادرات پیشی گرفت

واردات گاز ایران از صادرات پیشی گرفت

http://www.bananews.ir/مدیر عامل شرکت انتقال گاز با اشاره به واردات ۱۱٫۸ میلیارد متر مکعب گاز در مقایسه با صادرات ۹٫۵ میلیارد متر مکعب گاز توسط ایران از افزایش وسعت شبکه انتقال گاز کشور خبر داد و اعلام کرد: سال گذشته یکهزار کیلومتر به وسعت شبکه گاز افزوده شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا الماسی امروز در نشستی خبری با اشاره به رشد ۴٫۱ درصدی ظرفیت انتقال گاز طبیعی ایران در سال ۹۰ از انتقال در مجموع ۱۷۷ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در مجموع نزدیک به ۱۲ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ترکمنستان وارد کشور شده است که در مقایسه با سال ۸۹ حدود ۳۱ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران همچنین حجم صادرات گاز در سال گذشته را حدود ۹٫۵ میلیارد متر مکعب عنوان کرد و افزود: در مجموع سال گذشته رکورد جدید انتقال روزانه ۶۲۵ میلیون متر مکعب ثبت شده است.

این مقام مسئول ظرفیت انتقال روزانه گاز طبیعی ایران را بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب در روز عنوان کرد و یادآور شد: میزان انتقال گاز از سال ۱۳۸۶ تاکنون بیش از ۳۲ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اعلام اینکه سال گذشته ۴٫۸۷ میلیارد متر مکعب گاز فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی به مخازن نفتی تزریق شده است، بیان کرد: همچنین در این مدت از مجموع ۱۰ میلیارد گاز تحویلی فازهای ۶ تا ۸ پارس جنوبی به خط لوله پنجم سراسری حدود ۳٫۵ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند یک و ۱٫۵ میلیارد متر مکعب در پالایشگاه فجر جم شیرین سازی شده است.

الماسی با یادآوری اینکه سال گذشته بخشی از خط لوله هفتم سراسری گاز به شرکت انتقال گاز ایران به طول ۴۱۳ کیلومتر تحویل شد، بیان کرد: در حال حاضر ۳۴ هزار کیلومتر خط لوله در سطح شبکه انتقال گاز ایران وجود دارد.

مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران از افزایش سالانه ۲۰۰۰ کیلومتری وسعت شبکه گاز برای تحقق اهداف چشم انداز خبر داد و تاکید کرد: در سال ۱۳۹۰ در مجموه حدود یکهزار کیلومتر خط لوله جدید گاز به شبکه اضافه شده است.

این مقام مسئول با اشاره به افزایش وسعت شبکه گاز ایران به ۴۴ هزار کیلومتر تا پایان برنامه پنجم توسعه، تصریح کرد: هم اکنون ۶۹ ایستگاه تقویت فشار گاز وجود دارد که تعداد تاسیسات تقویت فشار گاز تا پایان برنامه پنجم توسعه از مرز ۱۰۰ ایستگاه عبور می کند.

وی با اشاره به رشد ۴۶ درصدی توسعه شبکه انتقال گاز ایران از سال ۱۳۸۵ تاکنون، گفت: همچنین در این مد تعداد تاسیسات تقویت فشار گاز کشور هم حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

 

    نظرات