دستور استاندار برای بررسی مجدد حریم ایمنی کارخانه‌ها

دستور استاندار برای بررسی مجدد حریم ایمنی کارخانه‌ها

به گزارش شهریار، در این نشست مسائل و مشکلات منطقه ۷ تبریز ازجمله چالش فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در حرایم پتروشیمی و پالایشگاه تبریز که امکان اخذ پروانه شهرداری و صنعتی ندارند، بررسی شد.
استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص دستور بررسی مجدد حریم ایمنی و امنیتی کارخانه‌ها در مراجع ذی‌صلاح و همچنین بررسی ایجاد دیواره‌های بتنی در حرایم کارخانجات حساس را صادر کرد.
عابدین خرّم همچنین بررسی امکان‌سنجی به‌کارگیری شیوه‌های نوین از جمله پایش مستمر دوربین‌های تصویری در افزایش امنیت حریم کارخانه‌ها را خواستار شد و بر ضرورت همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برای قانونمند شدن فعالیت‌ واحدهای تولیدی در منطقه کوجوار تاکید کرد.
وی گفت: هرگونه اقدام در راستای مشخص کردن حدود اراضی، به نفع مردم خواهد بود؛ به شرطی که حریم ایمنی و امنیتی کارخانجات مهم محفوظ بماند.
موضوع تکمیل رمپ و لوپ‌ آزادراه‌های متصل به تبریز از جمله آزادراه سهند و تقاطع دیزل‌آباد و توسعه فاز ۲ شهرک اندیشه با هدف مسیرگشایی و کاهش بار ترافیکی از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست بود.
استاندار آذربایجان شرقی در این خصوص با بیان اینکه وضعیت ورودی‌ها و خروجی‌های تبریز قابل دفاع نیست و به هر طریق ممکن باید اصلاح شوند، گفت: اختلاف مجموعه‌های شهرداری و شهرسازی باید در راستای تسهیل مشکلات شهر و از طریق راهکارهای قانونی مرتفع شود.
در این جلسه همچنین تعهدات کارخانجات پتروشیمی و پالایشگاه تبریز بررسی شد که استاندار تاکید کرد درصورت نظر کارشناسی سازمان محیط زیست، واحدهای آلاینده باید نسبت به تعهدات خود عمل کنند.
وی بر ضرورت ایفای مسئولیت‌های اجتماعی کارخانه‌های پتروشیمی و پالایشگاه در راستای تامین سرانه فضاهای فرهنگی و ورزشی و فضای سبز در مناطق محروم تبریز تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در جمع‌بندی مسائل مطرح‌شده در این نشست گفت: پیشرفت در حوزه شهرسازی، تقویت سرانه‌ها از جمله ورزش، ارتقای سیمای شهری در ورودی و خروجی شهر و رفع مشکلات مردم، انتظار ما از دستگاه‌های متولی بویژه شهرداری است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا دو سال آینده، تحول چشمگیری در راستای توسعه و پیشرفت منطقه ۷ تبریز شکل گیرد .

در این جلسه شهردار و برخی از اعضای شورای شهر تبریز، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران عامل پتروشیمی و پالایشگاه تبریز و جنعی از مسئولان درخصوص مسائل مطرح‌شده به بیان توضیحات لازم پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات