رییس شورای اسلامی شهر: مطالبه گری از مسوولین، احقاق حق مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله سیاست های شورای ششم است

رییس شورای اسلامی شهر: مطالبه گری از مسوولین، احقاق حق مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله سیاست های شورای ششم است

رییس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه شوراها برگرفته از قران کریم و در راستای پیش برد اهداف و حقوق مردم در جامعه اسلامی تشکیل شده است، گفت: مردم در راستای مطالبه گری از مسوولین به صورت انفرادی همیشه ضعیف عمل کردند و هیچ گاه در مطالبات انفرادی خود موفق نبودند، لذا مطالبه گری از مسوولین، احقاق حق مردم و تکمیل طرح های نیمه تمام از جمله سیاست های شورای ششم است که از زمان شروع کار خود سوگند یاد کرد و مسمم بر این شد تا مطالبات بر حق مردم را از ادارات و سازمان های مختلف به ویژه مجموعه مدیریت شهری پیگیری کند و اجازه شروع هیچ طرح جدیدی را تا بهره برداری از طرح های نیمه تمام ندهد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری، مهدی ترابی عصر شنبه در نشست تبیین عملکرد 9 ماهه شورای اسلامی شهر که با حضور اعضای شورا و اصحاب رسانه برگزار شد، افزود: شورای ششم به عنوان نماینده مردم و بنا به درخواست شهروندان، مطالبه گری را از نواحی کمتر توسعه یافته آغاز نموده و با توجه به بازدید های میدانی که از نقاط مختلف سطح شهر صورت گرفته، گام اول را بر مبنای اتمام پروژه های نیمه کاره برداشته است.
وی اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام را به میزان شروع آن مهم و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی از جمله پروژه های نیمه تمامی بود که با پیگیری های مستمر شهردار و شورای ششم به اتمام و در 12 فروردین ماه سال جاری به بهره برداری رسید.
رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه های پل شاهوار و پل تندرستی که عملیات آن به دلیل عدم تعهد پیمانکار، نقص فنی، نبود جرثقیل مناسب به منظور جا به جایی قطعات پل در شهرستان متوقف شد، اظهار داشت: اگر پروژه ای بلاتکلیف بماند یقینا حق الناس است چرا که هر کدام این ها مستقیم از سرمایه مردم هزینه شده است و باید نسبت به اتمام آن ها متعهد باشیم.
ترابی عامل شروع دوباره عملیات عمرانی پروژه ستاره شرق را جذب سرمایه گذار جدید توسط شورای ششم و همت شهردار برشمرد و ابراز داشت: برای جلوگیری از خسارت های مالی و حتی جانی باید هر چه سریع تر با کمک سرمایه گذار پروژه مذکور را به اتمام برسانیم.
وی با بیان اینکه دغدغه‌مندی ما در شهر شاهرود از ابتدا، ارائه خدمات از درب منازل به شهروندان بود، خاطر نشان کرد: خدمات دهی را باید قبل از محله از درب منازل شروع کرد و شورای ششم در همین راستا طرح بازدید از محلات کمتر توسعه یافته را به صورت مستمر آغاز و در قالب اقدام جهادی و بر اساس توانمندی خدماتی را به مردم محله ارائه می دهد.
رییس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه محله شهنما یکی از مناطق کمتر توسعه یافته شهر است که شورای ششم انتقال تعمیرگاه‌ها از این منطقه به شهرک صنوف را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ساخت پارک و پیاده رو سازی محله شهنما در راستای اهداف شورا انجام می‌شود.
مهدی ترابی شاهرود را نیازمند انقلابی در مسئله پیاده راه سازی خواند و ادامه داد: نظارت مستمر برقراردادهای شهرداری با پیمانکاران و طرح‌های خدماتی که در قالب قرارداد برون سپاری به آن ها داده می شود از جمله وظایف شورای اسلامی شهر به حساب می آید.
وی با بیان اینکه شهرداری در نظر دارد با احداث باشگاه فرهنگی و ورزشی هر سال بودجه ای را به منظور حمایت از ورزش کاران اختصاص دهد، افزود: حمایت از تیم های ورزشی از جمله اهداف شورا به حساب می آید که سعی داریم با تحقق این هدف، شاهرود را به وسیله ورزش همچون شهرهای همجوار خود در سطح ملی معرفی و به یک برند تبدیل کنیم.
رییس شورای اسلامی شهر در ادامه تصریح کرد: 95 درصد از خیابان های شهر نیازمند آسفالت هستند که با تامین قیر توسط نماینده شاهرود در نظر داریم انقلاب آسفالت در خیایان های شهر را رقم بزنیم.
ترابی با اشاره به اینکه اتفاق های خوشایندی در رابطه با موضوع هدایت آب های سطحی در سال های گذشته افتاده است‌ و شورای ششم با همراهی و هماهنگی های لازم سعی بر حفظ و ادامه این مسیر دارد تا شاهد کاهش آسیب ها در مواجه با بحران کم آبی باشیم، عنوان داشت: مجموعه مدیریت شهری به منظور صرفه جویی در مصرف آب و تامین آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز از میزان کاشت گل های بوته ای و چمن کاسته تا با شن و ماسه رنگی به تزیین میدان ها و بلوار ها بپردازد.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف در اولویت مدیریت شهری اتمام مرحله دوم ساخت پارک بانوان است، اظهار داشت: بازگشایی پارک بانوان در فاز اول شامل: زمین های مینی گلف برای اولین بار در استان، والیبال، بدمینتون، یسکتبال، پینگ پنگ، زمین بازی کودکان در 2 بخش زمین ایمن و ماسه بادی، سرویس های بهداشتی و نماز خانه بود که با همت و تلاش های مستمر واحد عمران در دوره جدید انجام شد.
رییس شورای اسلامی شهر، تحویل شهرک های کوثر و فدک را با 13 هزار شهروند ساکن به شهرداری، از جمله مطالبات همه مردم دانست وابراز داشت: شهرداری آماده ارائه خدمات به صورت جهادی به مردم این دو شهرک است تا مسیری که باعث رشد و توسعه شهر از نگاه نظر مردم است، هموار شود.
مهدی ترابی با اشاره به مشکلات دیرینه ساکنان شهرک پردیس برای گرفتن امتیازات آب، برق و گاز، ابراز داشت: با پیگیری های مستمر شورای ششم ساکنان این شهرک می توانند با مراجعه به کمیسیون ماده 100، تخلف صورت گرفته را بررسی کنند و بعد از گرفتن مجوز برای گرفتن این امتیازات اقدام کنند.
وی افزود: شهرک ولیعصر با توجه به اینکه بزرگ ترین شهرک استان سمنان به شمار می رود، جز معدود محله هایی است که پیاده رو سازی آن به اتمام رسیده و طرح توسعه پارک آن در دستور کار شورای ششم قرار گرفته است.
رییس شورای اسلامی شهر آب رسانی در محله هایی که مرتفع سازی صورت گرفته را یکی دیگر از مشکلات شهری برشمرد و خاطر نشان کرد: سیستم آب رسانی محله ها در نقاط مختلف سطح شهر در دهه های گذشته به دلیل ویلایی بودن منازل، قدیمی بوده و با توجه به مرتفع سازی هیچ گونه تغییری در تعویض آن ها صورت نگرفته است، در همین راستا شهرداری با همکاری اداره آب و فاضلاب در تلاش است تا با برنامه ریزی مناسب نسبت به رفع این مشکل اقدامات مشترکی را انجام دهد.
ترایی با اشاره به اینکه مطالبه تکمیل پروژه های میدان الغدیر و میدان حسینی که در ورودی شهر قرار دارند مطالبه اعضای شورای اسلامی شهر است، عنوان داشت: همه اعضای شورا همانند مردم شاهرود دغدغه تکمیل پروژه های مذکور را دارند که با همکاری های شهردار قرار است عملیات عمرانی این پروژه قبل از شروع پروژه جدید به اتمام خواهد رسید.
وی تصریح کرد: شورای ششم در نظر دارد بودجه ای را برای ساماندهی کارگران فصلی به ویژه اقشار جامعه کارگران ساختمانی و زمینی برای ساخت مرکز ساماندهی کارگران و استادکاران با کمک اداره راه و شهرسازی در حاشیه شهر شاهرود اختصاص دهد.
رییس شورای اسلامی شهر شاهرود در پایان با بیان اینکه 336 میلیارد از بودجه 521 میلیارد تومانی سال گذشته شهرداری محقق شده است، افزود: 420 میلیارد بودجه در سال جدید برای شهرداری شاهرود تعیین شده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات