عقوبت تاریخی خشکی زاینده‌رود چالشی برای تمام ایران است

عقوبت تاریخی خشکی زاینده‌رود چالشی برای تمام ایران است

    عقوبت تاریخی خشکی زاینده‌رود چالشی برای تمام ایران است

    سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جاری نبودن زاینده‌رود به معنای از بین رفتن تمدنی چندهزار ساله، آثار تاریخی چندصد ساله، بروز مشکلات اقتصادی و زیست محیطی و چالشی جدی برای تمام ایران است.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، علی صالحی در بازدید از کارگاه تصویرسازی و کارتون «زنده‌ باد زنده‌رود» که به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در ضلع جنوبی پل خواجو برگزار شد، اظهار داشت: در برهه‌ای از تاریخ نصف‌جهان قرار داریم که اگر همه در کنار یکدیگر برای فهم درست از آسیب‌های تمدن کهن اصفهان از خشکی زاینده‌رود تلاش نکنیم، دچار خسران خواهیم شد.

    وی افزود: در این رویداد تلاش شد فریاد تمدن در خطر اصفهان و عقوبت تاریخی خشکی زاینده‌رود را با زبان هنر به گوش همه ایرانیان رسانده و لزوم جاری بودن زاینده‌رود از سراب تا پایاب را تکرار کنیم.

    صالحی ادامه داد: با اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر اصفهان در مسئله آب تصمیم‌گیرنده و تصمیم‌ساز نیست، اما نتوانستیم نسبت به رسالت خود در حوزه مسئولیت اجتماعی درباره زاینده‌رود و مطالبه مردم از منتخبان خود در شورای اسلامی شهر غافل باشیم. در همین راستا پس از بررسی‌های متعدد کارشناسی به این نتیجه رسیدیم، خلایی که در سال‌های اخیر موجب توقف جریان پایدار زاینده‌رود شده در دو حوزه بیشتر احساس می‌شود.

    صالحی ابراز امیدواری کرد به مسئله زاینده‌رود به‌صورت ملی نگاه شود تا با ایجاد همبستگی اجتماعی میان تمام اقوام و استان‌ها این موضوع به سرعت و با رعایت تمام جوانب به نتیجه‌ای مثبت منجر شود که همان احقاق حق طبیعی و مطالبه اصلی مردم اصفهان درباره جریان دائمی زاینده‌رود از سراب تا پایاب است.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات