بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستان

بازدید معاون رئیس جمهور ترکمنستان از پروژه راه آهن ایران – ترکمنستان

http://www.bananews.irپروژه راه آهن گرگان - اینچه برون صبح شنبه مورد بازدید سید قلی اف، معاون کابینه وزرای ترکمنستان و هئیت همراه قرار گرفت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در این بازدید که با حضور قناعت، استاندار گلستان و عبدالعلی صاحب محمدی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت، صاحب محمدی ابراز امیدواری کرد که طبق توافق فی مابین دولت جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان این پروژه ظرف ۶ ماه مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با توجه به اهمیت و نقش این خط آهن در ترانزیت کالا با کشورهای حاشیه دریای خزر، بر ضرورت رفع موانع موجود و تسریع در اجرایی شدن این پروژه تاکید کرد.

صاحب‌محمدی با اشاره به اهمیت این محور ریلی برای کشورهای قزاقستان، ایران و ترکمنستان گفت: با احداث این خط آهن ، کشور ایران در مسیر حمل کالاهای ترانزیتی قزاقستان و ترکمنستان که پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از دو میلیون تن باشد، قرار می‌گیرد.

مدیرعامل راه آهن کشور افزود: تاکیدات ویژه‌ رییس‌جمهور، وزارت راه و شهرسازی را بر آن داشته که برای رفع معارضات این پروژه پیرامون منابع طبیعی و محیط زیست و خرید املاک مردم، کلیه دستگاههای اجرایی، همکاری کامل و تنگاتنگی داشته باشند تا این پروژه تا ۶ ماهه اول سالجاری با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: طول این پروژه،۹۴۰ کیلومتر است که به صورت مشترک بین کشورهای ایران ترکمنستان و قزاقستان در دست اجراست.

به گفته وی بخش اعظم این پروژه حدود ۷۰۰ کیلومتر در داخل قزاقستان قرار دارد و حدود ۱۵۰ کیلومتر از آن در داخل کشور ترکمنستان و طول آن در ایران قریب به ۹۴ کیلومتر است.

 

 

    نظرات