گزارش کارشناسی بررسی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان

گزارش کارشناسی بررسی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان

    گزارش کارشناسی بررسی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان

    گزارش کارشناسی بررسی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان منتشر شد.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، مرکز پژوهش‌های شورا، در ادامه سلسله گزارش‌های پژوهشی خود، گزارش کارشناسی بررسی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان را منتشر کرد.

    در بخش تعاریف و مفاهیم این گزارش، نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان و خصوصیات و مزیت‌های ساختارهای بین بخشی شرح داده شده است. در فصل تحلیل یافته‌ها نیز تفکیک کلی نهادهای بین بخشی شهرداری اصفهان، تفکیک نهادهای بین بخشی شورا، کمیته، دبیرخانه، ستاد، کارگروه، کمیسیون، هیات و جلسه تشریح شده است.

    تحلیل کارکردی- قانونی نهادهای بین بخشی و شناسایی آسیب‌ها و چالش‌های نهادهای بین بخشی نیز از دیگر بخش‌های این گزارش است.
    در شرح این گزارش نیز اینگونه آمده است: «نهادهای بین بخشی نهادهایی هستند که تصمیم‌ها و سیاست‌های آن‌ها بر اساس فرآیند گروهی صورت می‌گیرد و بیشتر آن‌ها ماهیت تقنینی، نظارتی و هماهنگی دارند (رستم لو و همکاران، ۱۳۹۷).

    یکی از نکات مهم در خصوص این نهاد‌ها، مشخص شدن نقش و جایگاه آن‌ها در نظام تصمیم گیری و همچنین جایگاه مصو بات آن وضمانت اجرای تصمیمات آن درنظام حقوقی شهرداری است. لذا بر آن شدیم که تحلیل جامعی از شناسایی این نهادها در شهرداری، نحوه اداره و دلیل تشکیل آن صورت پذیرد. بنابراین، ابتدا به مفهوم شناسی این نهادها پرداخته شود و در گام بعد جایگاه این نهادها در تصمیم گیری فعالیت‌های شهرداری بررسی و در گام سوم به آسیب‌شناسی و راه حل‌هایی برای بهبود این نهاد‌ها در تصمیم گیری ارائه می‌شود.»

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات