سامانه پسماند پزشکی ویژه پزشکان ساروی راه اندازی شد

سامانه پسماند پزشکی ویژه پزشکان ساروی راه اندازی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، عباس غفوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ، با اعلام اینکه از ابتدای طرح تفکیک زباله از مبدا تاکنون بیش از 2847 تن زباله خشک در این طرح جمع‌آوری شده است، گفت: پیش‌بینی ما برای جمع‌آوری زباله خشک تا پایان سال جاری 500 تا 600 تن است.

وی با اشاره به اینکه روزانه 300 تن زباله در سطح شهرستان ساری جمع‌آوری می‌شود، افزود: از این میزان 50 تن مربوط به زباله‌های روستاهای اطراف ساری است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: از این میزان زباله 65 درصد آن مواد غذایی، 20 درصد مواد خشک و 15 درصد دیگر سایر موارد است.

غفوری آموزش را لازمه اجرای طرح تفکیک زباله در شهر عنوان کرد و گفت: از سال گذشته و تا این دو ماه ابتدای سالجاری تاکنون 8 هزار نفر از کارکنان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و 2 هزار دانش آموز در شهر ساری آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از زباله‌ها قابل بازیافت هستند از مردم فهیم ساری خواست با رعایت اصول بهداشتی در تفکیک زباله خشک از تر همکاری بیشتری با این سازمان داشته باشند.

غفوری گفت: به‌منظور حفظ سلامت عمومی و محیط زیست در مقابل اثرات نامطلوب پسماندهای پزشکی، اطمینان از مدیریت اجرایی ضابطه‌مند و ایجاد رویه‌ای مناسب و منظم برای حمل و دفع این پسماندها، سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری عهده‌دار مسئولیت این امر است.

وی افزود: لذا جهت تسهیل و نظم‌بخشی میان پزشکان و سازمان مدیریت پسماند با همکاری سازمان فاوا شهرداری ساری، سامانه‌ای توسط کارشناسان سازمان فاوا طراحی و به بهره‌برداری رسیده است که پزشکان ساروی می‌توانند با ورود به این سامانه مطابق رویه جاری، پسماند مراکز درمانی خود را مدیریت و آماده تحویل کنند.

غفوری خاطرنشان کرد: پزشکان ساروی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به آدرس Sari.ir/Pasmand به بخش قرارداد پسماند پزشکی مراجعه کنند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ساری در پایان ضمن قدردانی از همکاری و مشارکت شهروندان فهیم ساروی، گفت: مردم مشارکت خوبی در بازیافت و تفکیک زباله از مبدا دارند و با تلاش و آموزش می‌توان گام‌های بیشتری در این زمینه برداشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات