يك مجتمع آبرساني روستايي در استان مرکزی وارد مدار بهره‌برداری شد

يك مجتمع آبرساني روستايي در استان مرکزی وارد مدار بهره‌برداری شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رحيم كريمي" با اعلام این خبر افزود: اين مجتمع آبرساني به منظور تامين آب تعدادي از روستاهاي بخش زاليان از جمله مهاجران كمر، مهاجران خاك، حسن آباد، حمريان، البرز،  تحت محل در گذشته طراحي و اجراي آن در دستور كار شركت آب و فاضلاب استان قرار گرفت.
وي افزود: عمليات اجرايي صورت گرفته در اين مجتمع شامل ساخت يك باب مخزن 1000 متر مكعبي، حفر يك حلقه چاه و اجراي بيش از 12 كيلومتر لوله‌گذاري در سايز 90 تا 250 است كه ادامه عمليات اجرايي اين مجتمع آبرساني به دليل مسائل اجتماعي، با مشكل مواجه شده و اين پروژه علي‌رغم صرف هزينه‌هاي بالا، در سال‌هاي گذشته مورد بهره‌برداري قرار نگرفت.
كريمي بيان داشت: ادامه روند اجراي اين مجتمع آبرساني در زمستان سال گذشته توسط كارشناسان اداره آب و فاضلاب مهاجران مورد بازنگري و مهندسي مجدد قرار گرفت و در اين راستا مخزن و بخش عمده‌اي از خطوط توزيع و انتقال آب اجرا و وارد مدار قرار گرفت.
به گفته وی، با بازنگري صورت گرفته در حال حاضر چهار روستاي مهاجران كمر، مهاجران خاك، حسن‌آباد و حمريان تحت پوشش آبرساني از اين مجتمع قرار گرفته و در آينده‌اي نزديك روستاي البرز نيز تحت پوشش آبرساني از اين مجتمع قرار خواهد گرفت.
مدير اداره آب و فاضلاب شهر مهاجران اظهار داشت: با راه‌اندازي مجتمع مذكور چهار باب مخزن فلزي فرسوده از مدار بهره‌برداري خارج و با این اقدام از هدررفت آب و هزينه‌هاي اضافي در برق‌رساني جلوگيري شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات