دستگاه استخراج رمز ارز ديجيتال در شهرستانهاي بانه ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان كردستان، محمد منتظري گفت: با همكاري مراجع قضايي و انتظامي و تلاش مجموعه برق در دو شهرستان بانه و بيجار و طي دو عمليات جداگانه ،75 دستگاه ماينر غيرمجاز شناسايي و كشف وضبط شد.
وي با اشاره به اينكه از اين تعداد ماينر كشف شده 40 ماينر مربوط به شهرستان بيجار و 35 دستگاه ماينر نيز از يك مزرعه در بانه كه به صورت غيرقانوني در حال فعاليت بود كشف شد، افزود: در مجموع ارزش ريالي ماينر هاي كشف شده توسط كارشناسان بيش از 50 ميليارد ريال برآورد شده است.
وي در ادامه گفت:استفاده غيرمجاز افراد سودجو از دستگاه هاي ماينر باعث تشديد كمبود برق و ايجاد نوسان شديد در ولتاژ برق مي شود كه همين امر خود موجب بروز خسارت به وسايل برقي مشتركان و شبكه توزيع برق و همچنين ايجاد قطعي و خاموشي هاي ناخواسته در شبكه مي شود.
وي در ادامه افزود : دستگاه هاي استخراج رمز ارز تجهيزاتي پر مصرف مي باشند كه باعث ايجاد بار مضاعف بر روي شبكه هاي توزيع برق خواهند شد و با توجه به كمبود توليد برق توسط نيروگاه هاي برق و تقاضاي روزافزون برق ، بار مصرفي اين دستگاه ها بيش از پيش به شبكه هاي برق فشار وارد مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه شركت توزيع نيروي برق استان كردستان با مديريت هاي تابعه و با همكاري مراجع قضايي و انتظامي در چارچوب موارد ابلاغي توسط دستگاه هاي قضايي به صورت جدي در حال رصد فعاليت و شناسايي مراكز غير مجاز استخراج رمز ارز ديجيتال در استان است، افزود: به منظوركوتاه كردن دست سودجويان وفرصت طلبان درحوزه برق، شهروندان درصورت مشاهده ويا اطلاع ازچنين اقداماتي بلافاصله موضوع را با مركز فوريت هاي پليس 110ويا مركز عمليات واتفاقات 121 اطلاع دهند و يا مراتب را از طريق فضاي مجازي به شماره همراه 09354021780 اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات