فعالیت 20 اکیپ برای حفاظت از رودخانه زاینده‌رود

فعالیت 20 اکیپ برای حفاظت از رودخانه زاینده‌رود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "حسن ساسانی" با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از رودخانه زاینده‌رود به‌ویژه در بازه بازگشایی و به منظور رسیدن آب به بهترین نحو به کشاورزان 16 اکیپ عملیاتی گشت همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفان برداشت غیرمجاز آبی را در سراسر مسیر رودخانه در دستور کار قرار داده‌اند.
وی افزود: علاوه بر 16 اکیپ گشت عملیاتی، اکیپ میراب‌ها در قالب چهار تیم در لنجان، مبارکه و اصفهان جهت جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در ۲۳ نهر مبارکه، ۳۳ نهر لنجان و چهار نهر اصفهان فعال هستند.
ساسانی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رساندن آب به زمین‌های زراعی شرق اصفهان، اکیپ‌های جوشکاری، بیل مکانیکی، کامیون کمپرسی نیز اکیپ‌های حفاظت از رودخانه را همراهی می‌کنند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: بازرسی مداوم، کنترل و بررسی مسیرهای رودخانه از وظایف این گروه‌ها است.
وی با بیان اینکه هفت سردهانه مدرن انهار در مبارکه و زرین شهر طی این دوره از آبیاری ساخته شده است، تصریح کرد: ساخت این سردهنه‌ها جهت بهبود در سرعت انتقال آب به پایین دست اهمیت زیادی دارد.
ساسانی اضافه کرد: تمامی این اکیپ‌ها با نهایت تلاش و حساسیت به طور مستمر و طی دو شیفت در 24 ساعت شبانه روز حفاظت رودخانه زاینده‌رود را بر عهده دارند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات