نظارت مستمر مرکز بهداشت بر سلامت آب شهرها و روستاهای استان اصفهان/ کیفیت و سلامت آب شرب در سطح استان تضمین می‌شود

نظارت مستمر مرکز بهداشت بر سلامت آب شهرها و روستاهای استان اصفهان/ کیفیت و سلامت آب شرب در سطح استان تضمین می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "امیرحسین حکمتیان" با اشاره به پایبندی این شرکت به تمامی تعهدات در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان گفت: مرکز بهداشت بر کیفیت و سلامت آب مردم نظارت دارد و آبفا نیز تضمین کننده آب شرب در سطح استان است.
وی در رابطه با طرح فاضلاب چادگان ادامه داد: با پیگیری‌های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، به طرح احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر چادگان در سال 1391 ردیف اعتباری تعلق گرفت و عملیات احداث آن از سال 1392 آغاز شد.
وی با بیان اینکه مراحل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان تاکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این تصفیه‌خانه پس از تکمیل و بهره‌برداری یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در کشور خواهد بود.
معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب آبفای استان اصفهان همچنین گفت: تاکنون 35 کیلومتر از شبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب شهر چادگان اجرا شده و ساخت دو ایستگاه پمپاژ فاضلاب نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
وی افزود: بر اساس بودجه تخصیص یافته تاکنون 19 میلیارد تومان در خصوص اجرای طرح فاضلاب چادگان هزینه شده و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تمام تعهدات خویش در این زمینه عمل کرده است.
حکمتیان با اشاره به احتمال سرازیر شدن فاضلاب به دریاچه پشت سد زاینده رود اعلام کرد: بر اساس قانون مدیریت پسماند، در شهرهایی که از شبکه جمع‌آوری و تصفیه‌خانه فاضلاب بهره‌مند نیستند و به عبارتی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار نگرفته‌اند، نظارت و برخورد با کسانی که فاضلاب خانگی را در معابر و آب‌های روان تخلیه می‌کنند با شهرداری‌هاست و باید با متخلفان احتمالی برخورد قانونی صورت پذیرد.
وی همچنین بر سلامت آب شرب شهروندان و روستاییان تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ تاکید کرد و گفت: مرکز بهداشت استان بر کیفیت و سلامت آب 98 شهر و 949 روستای استان اصفهان به ویژه 58 شهر و 380 روستایی که آب مورد نیاز آن‌ها از رودخانه زاینده‌رود و تصفیه‌خانه آب اصفهان تامین می‌شود، نظارت کامل دارد و جای هیچگونه نگرانی نیست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات