طی ۵ ماه صورت گرفت؛ اسکان ۲۱۶۰ خانواده بی سرپناه در گرمخانه شهرداری گرگان

طی ۵ ماه صورت گرفت؛ اسکان ۲۱۶۰ خانواده بی سرپناه در گرمخانه شهرداری گرگان

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان از اسکان و استقرار ۲۱۶۰ خانواده بی سرپناه در ۵ ماهه اخیر گرمخانه شهرداری گرگان تا پایان فروردین ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، احمد سالاری اظهار داشت:  این گرمخانه با تاکید مهندس سبطی؛شهردار گرگان، ویژه افراد کارتن خواب؛معتادان و افراد بی سرپناه که در فضای باز؛ کارتن خوابی می کنند، راه اندازی و تجهیز شد تا در این مکان پذیرش شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی از این گرمخانه، برخی خانواده های بی سرپناه که به علّت عدم تمکن مالی و مشکلاتی که دچار آن هستند وناچار به اسکان در چادر شده اند، در این مددسرای امید اسکان یابند.

سالاری اظهار داشت: شهرداری گرگان در راستای حفظ آرامش شهروندان اقدامات لازم را انجام می دهد و  این گرمخانه  را به منظور ساماندهی و اسکان دادن به خانواده های بی سرپناه و در راه مانده که چهره شهر را مخدوش می کنند تا زمان پیدا کردن سرپناه مناسب، در این مکان مستقر کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری گرگان تصریح کرد: این گرمخانه (مددسرای امید) در دو طبقه و 26 تخت تجهیز شده و به شیوه های تلفنی و یا حضوری از ساعت 19 الی 8 صبح روز بعد پذیرش دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به آسیب های اجتماعی در جامعه افزود: این مکان نیازمند توسعه بیشتری است و امیدواریم با کمک جلب مشارکت های مردمی بتوانیم موجبات رضایت بیشتر شهروندان را فراهم کنیم.

سالاری در ادامه با قدردانی از شهروندان خاطرنشان کرد: محل این گرمخانه در ساختمان مددسرای امید در جرجان ۱۸ واقع شده و شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب و بی سرپناه با سامانه تلفنی ۱۳۷ تماس حاصل نمایند تا نسبت به انتقال این افراد به گرمخانه اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی در پایان پیرامون علل افتتاح این گرمخانه گفت: با توجه به تغییرات آب و هوایی در فصول گرما و سرما؛ به منظور جمع‌آوری و ساماندهی کارتن خواب ها وافراد بی سرپناه سطح شهر، ایجاد این مکان به طور ویژه در دستور کار شهرداری گرگان قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری گرگان

    منبع خبر

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان

    شهرداری گرگان یک سازمان دولتی و شهرداری در شهر گرگان می باشد

      نظرات