نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کلان‌شهر‌های ایران

به میزبانی شهرداری کرمان برگزار می‌شود؛

نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری کلان‌شهر‌های ایران

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، از برگزاری نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری شهرداری‌های کلان‌شهر‌های ایران در کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا دادگرپور با بیان اینکه این نشست دو روزه به‌صورت دوره‌ای در کلان‌شهرهای مختلف برگزار می‌شود، گفت: در این نشست که پنج‌شنبه و جمعه هفته جاری در کرمان برگزار خواهد شد، علاوه بر انتخاب روسای دو کمیته تخصصی درآمد و مالی، مسایل و مباحث مربوط به حوزه درآمد و تامین منابع مالی، به گفت‌وگو و تبادل نظر گذاشته می‌شود.

وی افزود: با توجه به وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در کرمان، نشست امسال به میزبانی شهرداری کرمان، با استقبال خوب شهرداران و مدیران ارشد حوزه مالی و اقتصادی شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور مواجه شده که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، دو حوزه مالی و اقتصاد شهری را در شتاب‌بخشیدن به اقتصاد شهری و تحقق اهداف شهرداری‌ها دارای نقش بسزایی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با موضوعات مورد گفت‌وگو و حضور مهمانان ویژه در نشست این کمیسیون در کرمان، برخی از گره‌ها باز و مشکلات مشترک شهرداری‌ها برطرف شود.

دادگرپور با بیان اینکه در این نشست، سامانه «سمیع» که برای مدیریت جمع‌آوری و ثبت عوارض خودرویی طراحی شده، مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: هدف از این گفت‌وگو، کاهش نقص و اشکالات این سامانه است تا در زمان اجرا در بهترین حالت  در دسترس شهروندان قرار گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: با راه‌اندازی و اجرای سامانه «سمیع» که توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها طراحی شده، موارد مربوط به پرداخت عوارض خودرو در سطح کشور یکسان‌سازی می‌شود.

دادگرپور ادامه داد: به‌طور مثال در این سامانه نرخ پرداخت عوارض برای یک خودرو در کل کشور یکسان خواهد شد.

وی از دیگر موضوعات مربوط در این نشست دو روزه را انتقال تجربیات شهرداری‌ها برای یک‌دیگر در حوزه مرتبط دانست و گفت: نکته حائز اهمیت دیگر بررسی شیوه‌های تامین منابع مالی در شهرداری‌هاست که امیدواریم با به‌کارگیری روش‌های مختلف در این حوزه اقدامات خوبی انجام شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، به حضور ارزشمند مهمانان و مدعوین حاضر در این نشست اشاره و تاکید کرد: انتظار داریم کارشناسان شهرداری در بخش‌های مربوطه نیز بتوانند بیشترین بهره را ببرند و موضوعات مطرح‌شده را در حوزه‌های کاری خود به‌کار گیرند.

دادگرپور بیان کرد: در این نشست به‌صورت ویژه تبصره‌های بودجه ۱۴۰۱ کشور و فرصت‌های پیش‌بینی‌شده در بودجه امسال برای شهرداری‌ها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین موضوع مطالبات شهرداری‌ها از نهادهای دولتی را مهم دانست و با بیان اینکه اغلب شهرداری‌ها به‌نوعی با آن درگیر هستند و نسبت به آن حساسیت و دقت نظر ویژه‌ای دارند، ادامه داد: این موضوع نیز ازجمله موضوعات مورد بررسی در این همایش است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان افزود: با دقت نظر در این راستا  امیدورایم راه‌های خوبی برای وصول مطالبات شهرداری‌ها از نهادهای دولتی پیشنهاد شود.

دادگرپور، از حضور مهمانان ویژه این همایش ازجمله مدیرعامل «بانک شهر» خبر داد و یادآور شد: با حضور «دکتر احمدی»، راه‌ها و نحوه تعامل و مشارکت شهرداری‌ها با این بانک مطرح می‌شود تا هر شهرداری به اقتضای شرایط خود بتواند از ظرفیت این بانک استفاده کند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، در ادامه، زیارت مرقد مطهر «شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی»، بازدید از چند نقطه تاریخی و حضور مهمانان ویژه را از برنامه‌های جانبی این نشست دانست و ادامه داد: دکتر پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، شهرداران تهران، مشهد، شیراز و بندرعباس و مدیرعامل بانک شهر، برخی از مهمانان ویژه این نشست هستند که تا این لحظه برای سفر به کرمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات