شهر «حاج‌قاسم» باید شهر کتاب و دانش باشد

شهردار کرمان در آیین افتتاح «کتاب‌شهر ایران»:

شهر «حاج‌قاسم» باید شهر کتاب و دانش باشد

شهردار کرمان در آیین افتتاحیه «کتاب‌شهر ایران» تاکید کرد: شهر «حاج‌قاسم» باید شهر کتاب و دانش باشد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سعید شَعرباف، در این آیین، با خوش‌آمدگویی به «حامد عسکری»، شاعر نام‌آشنای کشور، از خانواده «گروهی» به‌خاطر برپایی یک فضای خوب فرهنگی و هنری در «کتاب‌شهر ایران» و خوش‌ذوقی برای فرم‌دهی مناسب به فضا و انتخاب خوب کتاب‌ها قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه امروزه هرکاری در حوزه کتاب در کرمان انجام گیرد، مصداق کار انقلابی و جهادی است، به نیاز مبرم جامعه به کتاب‌خوانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به دیده‌هایم از حجم بالای کار مسئولان در جمهوری‌اسلامی، باور نمی‌کردم مسئولی پیدا شود که وقت مطالعه داشته باشد؛ با این تصور وقتی «کتاب و کتاب‌خوانی از دیدگاه رهبری» را می‌خواندم، از وسعت مطالعه ایشان متعجب شدم؛ حضرت آقا(مدظله‌العالی)در بخشی از بیانات‌شان که مربوط به سال  ۱۳۸۰ است، می‌فرمایند: «تا الان بیش از هزار عنوان رمان خارجی خوانده‌ام.»

شهردار کرمان به مطالعه رهبر معظم انقلاب در ژانرهای مختلف اشاره کرد و تحسین ایشان از کتاب‌هایی در ژانر کودک و نوجوان مثل «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، نوشته «مهدی آذر یزدی»، «تن‌تن و سناباد»، نوشته «محمد میرکیانی» و «خداحافظ کرخه»، نوشته «داوود امیریان» را به‌عنوان نمونه‌ای از اشراف ایشان بر بیشتر حوزه‌های ادبی نام برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، از کرمان به‌عنوان «جهان‌شهر مقاومت و هنر ایرانی» یاد کرد و گفت: کرمان، شهر «حاج‌قاسم» است و این شهر باید شهر کتاب و دانش باشد.

شعرباف با اشاره به نیاز کرمان به کتاب‌فروشی‌های خوب متعدد، گفت: هرکس دیگری هم که برای تاسیس چنین فضاهایی اقدام کند، تمام امکانات شهرداری در اختیار او خواهد بود.

لازم به ذکر است؛ مراسم افتتاحیه «کتاب‌شهر ایران»، با حضور «حامد عسکری» و جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی، عصر امروز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

این مراسم با جشن امضای دو کتاب با عنوان‌های «پریدخت» و «خال سیاه عربی» از از «حامد عسکری»، همراه بود.

کتاب‌فروشی «کتاب‌شهر ایران»، در میدان «آزادی» ابتدای بلوار «جمهوری‌اسلامی» واقع شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات