اجرای ۳۰ طرح سدسازی در کشور

اجرای ۳۰ طرح سدسازی در کشور

http://www.bananews.ir/وزیر نیرو از اجرای ۳۰ طرح سدسازی در کشور و سه طرح مهر ماندگار وزارت نیرو در مازندران خبر داد و گفت: اتفاقات بزرگی امسال در حوزه‌های مختلف وزارت نیرو محقق خواهد شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، مجید نامجو روز دوشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح شیرین سازی و انتقال آب دریای خزر به حوزه فلات مرکزی ایران افزود: اتفاقات بزرگی امسال در حوزه‌های مختلف وزارت نیرو محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کلنگ زنی سه پروژه بزرگ و استراتژیک بخش آب کشور امسال محقق می‌شود، افزود: طرح شیرین سازی آب دریای خزر به حوزه فلات مرکزی و انتقال آب این دریا به جنوب کشور و احداث بزرگترین سد بتونی دنیا با ۳۱۵ متر ارتفاع تحت عنوان سد بختیاری از پروژه‌های بزرگ امسال وزارت نیرو خواهد بود.

نامجو با بیان اینکه ۱۶۵ میلیون متر مکعب به حجم ذخایر آبی کشور افزوده شده است تصریح کرد: در سال جاری حدود ۵۰ سد، ۲۶ طرح آبرسانی، ۱۱۲ طرح آبیاری زهکشی و ۲۳ نیروگاه در قالب پروژه مهر ماندگار در کشور اجرایی خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: این وزارتخانه آماده اجرای دقیق مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور است.

وی با اشاره به این که تغییر اقلیم در دنیا موضوع جدی بوده که بیشتر کشورها نظیر ایران را تهدید می کند افزود: اجرای طرح شیرین سازی و انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران می‌تواند ضمن مشروب کردن استان‌های بی‌آب و کم آب در رونق کشاورزی و صنعتی نقاط کویری کشور اثرگذار باشد.

نامجو افزود: عملیات اجرایی سد کسیلیان همزمان با این پروژه در مازندران آغاز خواهد شد.

وی با بیان این که مطالعات اجرایی طرح آب شیرین کن دریای خزر از سال ۸۹ آغاز شده است، افزود: بیش از ۴۰ هزار ساعت کار بر روی این پروژه توسط مهندسین مشاور مهاب قدس انجام شده و قول می‌دهیم این پروژه را با به کارگیری تمامی پتانسیل‌های وزارت نیرو اجرایی تا استان های تشنه کشور سیراب شوند.

ابوالقاسم مظفری شمس رئیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مجری پروژه طرح انتقال آب دریای خزر و شیرین سازی آب این دریا نیز در سخنانی با اشاره به اینکه منابع مالی این پروژه توسط وزارت نفت تامین می‌شود، افزود: قرار شد عملیات انتقال آب دریای خزر از محل طرح کریدور نفت این وزارتخانه اجرایی شود.

وی اظهار امیدواری کرد با تلاش وزارت نیرو و وزارت نفت این طرح بزرگ ملی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مرحله بهره برداری برسد.

 

 

    نظرات