تدوين و ابلاغ دستورالعمل طراحي و نصب برچسب كيفيت ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل، حسين قديمي با اشاره به سند ابلاغي معاون هماهنگي توزيع شركت توانير به كليه شركت هاي توزيع ، اظهار داشت : در اين سند حدود مجاز شاخص هاي كيفيت توان الكتريكي براي اتصال تجهيزات الكتريكي به شبكه توزيع با توجه به استانداردهاي صنعت برق ايران و استانداردهاي بين المللي بيان شده است.
وي افزود: شاخص هاي كيفيت توان ارائه شده در اين سند با ضرايب وزني مناسب به منظور تهيه برچسب رنگي كيفيت توان بكار گرفته شده است.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل تصريح كرد: محدوده اجرايي پيشنهادي اين دستورالعمل شامل توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان تجهيزات الكتريكي از خارج كشور مي باشد.
قديمي گفت : تجهيزاتي كه در اين سند بر كيفيت توان آنها تاكيد شده از تجهيزات پر مصرف شامل تجهيزات موتوري بدون درايو و با درايو، لامپ هاي LED، ماينرها و تجهيزات داراي منابع تغذيه سوئيچينگ مي باشد.
وي با بيان اينكه براي تهيه و طراحي برچسب كيفيت توان از يك سيستم طبقه بندي آسان، معني دار و شفاف استفاده شده ،اظهار كرد: اين امر باعث برقراري ارتباط ساده و قابل درك با مشتركين خواهد شد.
مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان اردبيل هم چنين افزود:در تهيه و طراحي اين برچسب پديده هاي تاثير گذار در برچسب كيفيت توان شامل مقدار موثر هارمونيك هاي جريان تزريقي، ضريب توان و شدت فيلكر كوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته شده است و پهنه مقدار مجاز هر يك از پديده هاي تاثير گذار در برچسب كيفيت توان از استاندادهاي ملي و بين المللي تهيه و بكار گرفته شده است.
قديمي عنوان نمود : با اجرايي شدن اين دستورالعمل توليدكنندگان داخلي و واردكنندگان تجهيزات الكتريكي موظف به تهيه و تحويل تجهيزات برقي با كيفيت توان مناسب به مصرف كنندگان هستند.
وي اضافه كرد: با اينكار علاوه بر اتصال تجهيزات الكتريكي با كيفيت بالا به شبكه شاهد كاهش آلودگي هارمونيكي و تلفات شبكه نيز خواهيم بود.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات