امضای بیش از 10 هزار تفاهم‌نامه مدیریت مصرف در استان کردستان

امضای بیش از 10 هزار تفاهم‌نامه مدیریت مصرف در استان کردستان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هیوا لهونیان" با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق نقش مهمی در اقتصاد انرژی و شکوفایی اقتصادی کشور دارد، اظهار داشت: بدین منظور اجرای موفق برنامه‌هاي مديريت مصرف بار جهت جلب رضايت عمومي مشترکان همواره از مهمترین برنامه‌های کاری شرکت توزیع برق استان بوده است.
وی افزود: جهت مدیریت مصرف برق و جلوگیری از هدر رفت این انرژی گرانبها، مجموعه اقدامات مختلفی در سطح شرکت توزیع نیروی برق و به تبع آن در شهرستان‌های تابعه انجام می‌شود که نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکان، تعدیل روشنایی معابر، ایجاد گشت‌های دوره‌ای جهت جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز، الزام نمودن ادارات برای راه اندازی دیزل ژنراتورها،  همچنین فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف و صرفه جویی برای تمام مشترکان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ رسانه‌ها و نشریات جهت اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی تنها بخشی از این اقدامات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، در مجموع 8 هزارو 580 فقره تفاهم‌نامه در حوزه کشاورزی و 317 فقره تفاهم‌نامه نیز در حوزه صنعت منعقد شده و سهم دیزل ژنراتوها، جایگاه‌های CNG و مراکز تجاری و اداری نیز به ترتیب 99، 29 و 52، 1194فقره بوده است.
وی افزود: هرساله و درجهت بهره‌برداری بهینه از توان پاسخگویی مولدهای منصوبه در مراکز اداری و صنعتی ضمن عقد تفاهم‌نامه و ثبت مشخصات مولدهای مشترکان در سامانه مدیریت پیک بارکشور (سمپ) با تخصیص سهمیه سوخت، پاداش همکاری مشترکان محاسبه و در فیش مصرفی آنها اعمال می‌گردد .
لهونیان تصریح کرد: بیشترین انرژی برق در ادارات برای سرمایش و تهویه مطبوع استفاده می‌شود و پس از آن به ترتیب روشنایی، گرمایش و آب گرم مصرفی و سایر موارد بیشترین انرژی مصرفی را به خود اختصاص داده‌اند.
وی بیان کرد: عواملی همچون پایین بودن راندمان لوازم برقی و ورود لوازم جدید، افزایش نیاز به سیستم سرمایشی، نبود نظارت بر رعایت استاندارد و معیار مصرف، تلفات بالای انرژی در ساختمان‌ها و ارزان بودن تعرفه‌های انرژی، تراز مصرف برق را تا حدودی افزایش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: همراهی و همکاری مشترکان خانگی بدون شک تاثیر بسزایی در عبور موفق از پیک سال‌جاری دارد و این شرکت و به تبع آن مدیریت‌های تابعه نیز با ارائه طرح‌های تشویقی و اعمال این طرح‌ها در قبوض برق مشترکان کم مصرف، قدردان همکاری این دسته از مشترکان خواهند بود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات