افزایش 17 درصدی تولید برق در خوزستان

افزایش 17 درصدی تولید برق در خوزستان

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در فروردین ماه سال جاری 2 هزار و 775 گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال 1400 افزایش 17 درصدی را نشان می دهد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، سید مهرداد بلادی موسوی بیان کرد: سهم نیروگاه‌های برق¬آبی در این مدت برابر 664 گیگاوات ساعت معادل 24 درصد، سهم نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی برابر 2 هزار و 67 گیگاوات ساعت معادل 74.5 درصد و سهم نیروگاه‌های تولید پراکنده 44 گیگاوات ساعت معادل 1.5 درصد، از کل انرژی تولیدی بوده است.
وی افزود: 40 درصد برق بخش تولیدی نیروگاه‌های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی ( نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) و 60 درصد توسط نیروگاه‌های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، شهدای پیروز بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل گردیده است.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: پیک فروردین ماه 1401 به میزان 5 هزار و 80 مگاوات بوده که نسبت به پیک بار سال قبل 5درصد کاهش داشته، انرژی مصرفی در این ماه نیز برابر 2 هزار و 598 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 12 درصد افزایش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.
بلادی موسوی تاکید کرد: با توجه به رشد بار و انرژی مصرفی در فروردین ماه 1401، مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (14 الی 18 و 21 الی 22 ) به سایر ساعات شبانه روز توسط کلیه مصرف کنندگان امری لازم و ضروری است.
بر اساس این گزارش، ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال برابر 13 هزار و 196 مگاوات بوده که از این مقدار 8 هزار و 169 مگاوات در بخش آبی و 5 هزار و 27 مگاوات در بخش حرارتی است. ظرفیت تولید برق بخش DG استان نیز 164 مگاوات است.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات