سفره‌های زیر‌زمینی در حال خالی شدن است

سفره‌های زیر‌زمینی در حال خالی شدن است

http://www.bananews.ir/رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: متأسفانه کف کانال آبی که طراحی می‌شود و کف روددره‌ها بتن است و این گونه امکان جذب آب را از خاک تهران گرفته‌ایم و سفره‌های زیر‌زمینی در حال خالی شدن است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir)  معصومه ابتکار در چهارصدو پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور به وضعیت کانال‌های آب و جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد و گفت: درباره طراحی مسیل‌ها، روددره‌ها، کانال‌های آب‌های سطحی و در کل مدیریت آب در سطح شهر تهران با توجه به اینکه دوران بازگشت این طور سیل‌ها را در طی بارندگی‌ها داریم باید مطالعات درست و ملاحظات زیست‌محیطی لحاظ شود.

وی ادامه داد: طرح جمع‌آوری آب‌‌های سطحی عنوان غلطی داشت زیرا نمی‌توان آب را جمع کرد بلکه باید آب به شکل صحیح مدیریت شود بنابر این نگاه نخست روی این امر درست نبوده است.

وی ادامه داد: کف کانال آبی که طراحی می‌شود بتن است و علی‌رغم تذکرات شورای شهر کف روددره‌ها نیز به همین شکل کار می‌شود در واقع امکان جذب آب را از خاک تهران گرفته‌ایم در واقع تهران یا آسفالت است یا ساختمان بتن و در این وضعیت سفره‌های زیرزمینی در حال خالی شدن است.

وی با بیان اینکه تمام کارشناسان درباره خالی شدن سفره‌های زیرزمینی هشدار می‌دهند، تصریح کرد: طراحی رود‌دره‌ها به گونه‌ای است که جذب آب صورت نمی‌گیرد در حالی که می‌توان این مسایل را از قبل پیش‌بینی کرد. هشدارهایی را داده‌ایم و اعلام کرده‌ایم که اگر ملاحظات زیست‌محیطی و غیره صورت نگیرد مشکلاتی به بار می‌آید.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با آب گرفتگی ایستگاه‌های خط ۴ مترو اشاره کرد و گفت: در این حادثه کسی جان خود را از دست نداد ولی آسیب و هزینه به شهر تحمیل شده است و عمده این حوادث در نقاطی است که پروژه‌های عمرانی داریم فکر می‌کنم اتفاقی که در بزرگراه نیایش نیز افتاده مرتبط با فعالیت‌های عمرانی اطراف آن است.

وی با اشاره به آبگرفتگی معابر، خاطر نشان کرد: مردم باید در پاکیزه‌نگه‌داشتن معابر و نریختن زباله در جوی‌ها و معابر مشارکت داشته باشند زیرا به طور حتم بخشی از آب‌گرفتگی‌ها به دلیل زباله‌هایی است که برخی از شهروندان در این نقاط می‌اندازند.

ابتکار گفت: در کمیته محیط‌زیست در تمام مسیرها مانند جوی‌آب یا کانال‌های کوچک در حال بررسی است تا کانال‌گذاری یا سرپوشیده شوند و امکان رها شدن زباله در مسیر‌ها وجود نداشته باشد؛ اتفاقات بزرگی در مناطق شهرداری رخ داده ولی کافی نیست.

 

    نظرات