بازدید از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی به مناسبت هفته تنوع زیستی

بازدید از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی به مناسبت هفته تنوع زیستی


در آستانه روز جهانی تنوع زیستی با شعار "ساخت آینده ای مشترک برای همه اشکال زندگی"و به منظور گرامیداشت این مناسبت زیست محیطی، مسؤولین شهرستان مبارکه از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی بازدید کردند.

به گزارش«پارما» از اداره حفاظت محیط زیست مبارکه، در روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه جمعی از ائمه جمعه و جماعت، فرماندار، دادستان، مسؤولین ادارات و فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان از پارک ملی و پناهگاه حیات وحش کلاه قاضی بازدید کردند و در این برنامه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، فرمانده یگان استان و رئیس منطقه حضور داشتند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در این بازدید ضمن خیر مقدم به جمع بازدید کنندگان، درخصوص اهمیت تنوع زیستی و حس مسئولیت اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

ایرج حشمتی اظهار داشت: روز 22 آوریل از طرف سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است که اغلب کشورهای دنیا نسبت به حفاظت از داشته های طبیعی و تنوع زیستی خود اقدام می کنند.

وی به آسیب های وارده به حیات وحش پارک ملی کلاه قاضی ناشی از تعارضات معادن سنگ، پیست موتور سواری محمد آباد، گسترش شهر بهارستان و... اشاره کرد که یکی از عوامل بالقوه انقراض گونه های حیات وحشی هستند که متعلق به نسل های آتی بشر می باشد و فعالیت های اجتماعی انسان ها باید به گونه ای باشد که حقی از حیات سایر جانداران ضایع نشود.

در ادامه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان از ائمه جمعه درخواست کرد که مردم و نمازگزاران را درخصوص تکلیف به حفظ تنوع زیستی، معضلات آلودگی های محیط زیست و بحران آب استان آگاه سازند.

وی همچنین گفت؛ مناطق تحت حفاظت محیط زیست استان حدود دو میلیون و دویست هزار هکتار است که حفاظت همراه با درآمد زایی پایدار از آن نیاز به برنامه ریزی های حساب شده ای دارد تا بتوانیم ارزش تنوع زیستی این مناطق را به جهانیان معرفی نماییم.

امام جمعه مبارکه نیز گفت: محیط زیست بر سلامت ما و سلامت جامعه ما تأثیر می گذارد و همه باید تلاش کنیم که از تخریب محیط زیست جلوگیری کنیم و نسبت به تخریب کنندگان و آلوده کنندگان محیط زیست حساس باشیم.

در پایان سایر بازدیدکنندگان نیز نسبت به تقدیر و تشکر از زحمات محیط بانان و مجموعه حفاظت محیط زیست استان، سخنانی بیان کردند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات