نتایج نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری در اختیار سایر شهرداری‌ها قرار می‌گیرد

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان اعلام کرد: نتایج نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری در اختیار سایر شهرداری‌ها قرار می‌گیرد
معاون مالی و اقتصادی شهرداری کرمان گفت: نتایج، دستاوردها و موضوعات مطرح‌شده در این نشست در اختیار همه شهرداری‌ها قرار می‌گیرد..

به گزارش کرمان‌آنلاین، رضا دادگرپور، به برگزاری هفتاد‌و‌دومین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران به میزبانی شهرداری کرمان اشاره کرد و با بیان اینکه این نشست به‌صورت دوره‌ای در کلان‌شهرهای کشور برگزار می‌شود، گفت: در این نشست که هفته گذشته در کرمان برگزار شد، علاوه بر انتخاب روسای دو کمیته تخصصی درآمد و مالی، مسایل و موضوعات مربوط به حوزه درآمد و تامین منابع مالی، به گفت‌وگو و تبادل نظر گذاشته شد و درخصوص نحوه وصول مطالبات شهرداری‌ها از نهادهای دولتی پیشنهادهای خوبی مطرح شد که برای عملیاتی‌شدن در مسیر قانونی قرار می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به حضور مدیرعامل بانک شهر در این نشست، خاطرنشان کرد: برای گسترش تفاهم و رفع مسایل مالی شهرداری‌ها ازطریق بانک شهر نیز به نتایج خوبی رسیدیم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، تشریح سامانه «سمیع» (سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) را از مهم‌ترین موضوعاتی دانست که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، و افزود: مقرر شد کار دریافت عوارض خودرو از طریق سامانه ملی یکپارچه «سمیع» انجام شود که در این صورت به عدالت و یکپارچگی در این موضوع نزدیک‌تر می‌شویم.

دادگرپور با بیان اینکه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها، از دیگر موارد مطرح‌شده در نخستین نشست کمیسیون مالی و اقتصاد شهری مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور در کرمان بود، ادامه داد: درخصوص این موضوع نیز مقرر شد موارد مطرح‌شده ازسوی اعضا به اطلاع مسئولان برسد تا در مراجع مربوط، تصمیم‌گیری نهایی شود.

وی یادآور شد: خزانه واحد مالی یکی از اولویت‌های شهرداری کرمان بوده که به‌صورت خزانه متمرکز اجرا می‌شود و نتایج و بازتاب‌های بسیار خوبی داشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار کرمان، بیان کرد: در این نشست، «جواد اسلامی»، مدیرکل خزانه‌داری شهرداری تهران، به‌عنوان رییس کمیته تخصصی مالی، و «مسعود قاسمی»، مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان، به‌عنوان رییس کمیته درآمد کلان‌شهرهای ایران انتخاب شدند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات