پایان تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین/ واحد ۳ گازی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شد

پایان تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه شهید رجایی قزوین/ واحد ۳ گازی این نیروگاه به شبکه سراسری برق متصل شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ابوالفضل موتابها" عنوان کرد: در تکمیل اجرای برنامه‌های تعمیراتی واحدهای سیزده‌گانه این نیروگاه، واحد شماره 3 گازی نیروگاه سیکل ترکیبی با توان نامی 123مگاوات که به‌منظور انجام تعمیرات اساسی و RI کمپرسور از مدار تولید خارج شده بود، مجددا به شبکه‌ سراسری برق پیوست.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی در تشریح نتایج تعمیرات واحد شماره 3 گازی گفت: در این دوره از تعمیرات و با توجه به شرایط فنی این واحد، 1487 فعالیت تعمیراتی در قالب 13 بسته و برنامه‌ تعمیراتی اجرا شد که علاوه بر تعمیرات اساسی مسیر گاز داغ و تعویض کامل قطعات اصلی آن، کمپرسورهای اصلی و کمکی هوای واحد هم با قطعات نو تعویض شدند.
موتابها افزود: مونتاژ و دمونتاژ تجهیزات محفظه احتراق، کمپرسور و روتور توربوکمپرسور، نازل‌ها و پره‌های توربین، انجام تست‌های غیرمخرب NDT ، تست و بازدید الکتریکی ژنراتور، تعمیرات الکتروفن و پمپ‌های 400 ولت، استارترهای MCC بریکرهای 400ولت و6/6کیلوولت و...، از اقداماتی بود که در این برنامه تعمیراتی از سوی متخصصان این نیروگاه انجام شد.
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهیدرجایی قزوین خاطرنشان کرد: در آخرین برنامه تعمیراتی این نیروگاه، همچنین تست رله‌های حفاظتی ژنراتور و تست‌های الکتریکی ترانس استیشن وترانس‌های محلی، دمونتاژ و مونتاژ تجهیزات ابزاردقیق، کالیبراسیون ترانسمیترهای فلو، تنظیم سیستم مانیتورینگ و حفاظتی دمای یاتاقان‌ها به همراه بازدید و تعمیر انواع تجهیزات الکتریکی و ابزاردقیق به انجام رسید.
با پیوستن دوباره واحد شماره 3 گازی نیروگاه شهید رجایی به مدار تولید برق و پایان فعالیت‌های تعمیراتی در آن، این نیروگاه در پیک تابستان 1401، با آمادگی کامل به تولید برق خواهد پرداخت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات