ماموریت مدیریت شهری در فرهنگ‌سازی بهره‌مندی از  ...

ماموریت مدیریت شهری در فرهنگ‌سازی بهره‌مندی از ...

ماموریت مدیریت شهری در فرهنگ‌سازی بهره‌مندی از ورزش دوچرخه‌سواری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر مقدس، مجید طهوریان‌ عسکری در همایش دوچرخه‌سواری سه‌شنبه‌های بدون خودرو و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، اظهار کرد: یکی از وظایف مجموعه شهرداری در حوزه زندگی شهرنشینی، فرهنگسازی در زمینه کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: شهرهای صنعتی به سمتی حرکت می‌کنند که ناخودآگاه آلودگی افزایش پیدا کرده و به شدت در سلامت شهروندان تاثیرگذار است و بخش زیادی از مرگ‌ومیرها ناشی از صدمات ریوی و آلودگی هوا است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: چندسالی است که گروه‌های مردمی روز سه‌شنبه را به عنوان روز بدون خودرو انتخاب کردند و این اتفاق در سراسر کشور رقم می‌خورد و علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه‌سواری با استفاده از دوچرخه شخصی خود محیطی را در سطح شهر طی می‌کنند تا کاهش میزان استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشیی، فرهنگ‌سازی شود.

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: شهرداری مشهد در این زمینه برای خود ماموریت‌هایی تعریف کرده است که از جمله آن‌ها شرکت تات بوده که اقدام به در اختیار قرار دادن دوچرخه‌های بایدو به شهروندان کرده است.

وی اضافه کرد: امروز به مناسبت گرامیداشت فردوسی، از میدان فردوسی تا مزار شهدای میدان شهدا جمعی از علاقه‌مندان دوچرخه‌سواری کرده و در پایان نیز با اهدای جوایزی به منتخبین و تجدید پیمان با شهدای گمنام میدان شهدا، برنامه به پایان رسید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات