کریدور شمال جنوب زمان حمل بار را برای هندی‌ها ۲۰ روز کم می‌کند/ تمایل دهلی برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت-آستارا

کریدور شمال جنوب زمان حمل بار را برای هندی‌ها ۲۰ روز کم می‌کند/ تمایل دهلی برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن رشت-آستارا

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اهمیت کریدور شمال- جنوب، کشورهایی از جمله روسیه، چین و هند به دنبال سرمایه‌گذاری و تکمیل این کریدور در بخش راه آهن رشت- آستارا بوده و هستند اما علی‌رغم ابراز تمایل این کشورها، ‌ تامین مالی از منابع داخلی هم در حال انجام است. طبق گفته «رستم قاسمی» وزیر راه و شهرسازی مشکل کشورمان در کریدور شمال - جنوب به ویژه از طریق بندر چابهار، در بخش پسکرانه و عدم اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی کشود است اما در امتداد این کریدور، هنوز راه‌آهن قزوین - رشت به دریای خزر نرسیده و همین یکی از عوامل بی‌نتیجه ماندن کریدور شمال – جنوب برای ایران بوده‌ است. با اشاره به اهمیت کریدور شمال – جنوب اظهار داشت: این راه گذر یکی از مسیرهای ترانزیتی بین ‌المللی محسوب می‌شود و اگر این کریدور از بندرعباس تا بندر آستارا تکمیل شود شاهد ...

متن کامل خبر در سایت خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    منبع خبر

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

    خبرگزاری کار ایران (ایلنا) یک رسانه در شهر تهران می باشد

    نظرات