ضرورت تبدیل اصفهان به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان

ضرورت تبدیل اصفهان به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان

    ضرورت تبدیل اصفهان به قطب شرکت‌های دانش‌بنیان

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان قابل مقایسه با دیگر استان‌ها نیست و در واقع اولین استان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، اشتغال و تولیدات دانش‌بنیان است و امیدواریم بتواند به عنوان قطب این نوع تولیدات و شرکت‌ها قلمداد شود.

    به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  محمد نورصالحی با اشاره به ضرورت پررنگ کردن نقش اصفهان به عنوان قطب شرکت‌های دانش‌بنیان، اظهار کرد: از زمان شروع فعالیت شورای ششم اصفهان برای توسعه تولیدات دانش‌بنیان و کمک به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در اصفهان در تلاش هستیم.

    وی با بیان اینکه در اصفهان به دلیل مشکلاتی مانند کمبود آب، مسائل زیست‌محیطی و هوا نمی‌توانیم برنامه‌ای برای توسعه صنایع بزرگ داشته باشیم، ادامه داد: قطعاً توسعه صنایع دانش‌بنیان با ویژگی‌هایی از جمله وابسته نبودن به آب، نداشتن آلایندگی می‌تواند مورد توجه ویژه قرار گیرد و زمینه اشتغال‌زایی خوبی را برای جامعه نخبگان فراهم می‌کند.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان "سال تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی" نامگذاری شده است، گفت: شورای ششم اصفهان نیز در برنامه‌های خود پیگیر دستیابی به این مهم است و با تاکیدی که از سوی مقام معظم رهبری و مقامات دولتی در مورد این مسئله شده است، قطعاً این موضوع به عنوان اولویت در برنامه‌های مدیریت شهری قرار دارد.

    استقرار ۱۰ درصد از شرکت‌های فعال دانش‌بنیان در اصفهان

    وی اظهار کرد: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری هدف‌گذاری شده است که تولیدات، اشتغال و تعداد شرکت‌ها بتواند حداقل دو برابر شود، قطعاً این کار بزرگی است و امیدواریم در سال جاری این برنامه رقم بخورد و اصفهان بتواند به عنوان قطب تولیدات و شرکت‌های دانش‌بنیان قلمداد شود.

    انتهای پیام/

    لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

      منبع خبر

      شورای شهر اصفهان

      شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

        نظرات