میزان برداشت از آب شیرین‌کن‌های بوشهر 4 برابر می‌شود

میزان برداشت از آب شیرین‌کن‌های بوشهر 4 برابر می‌شود

به گزارش  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ابوالحسن عالی" در حاشیه بازدید معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن شهر بوشهر گفت: اکنون در استان بوشهر چهار سایت آب‌شیرین‌کن شامل آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر کنگان و روستاهای شیف و گلستان در مدار بهره‌برداری قرار دارند که ظرفیت تولید آنها ۴۰ هزار متر مکعب است.
وی بیان کرد: امسال نیز بخشی از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن وحدتیه، برازجان با ظرفیت۱۷ هزار مترمکعب و بوشهر با ظرفیت ۳۵ هزار مترمکعب  وارد مدار خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بحث تأمین اعتبار نگاه ویژه‌ای به پروژه‌های استان بوشهر وجود دارد که این مسئله نویدبخش شتاب در اجرای پروژه‌ها و تسریع در تأمین آب پایدار این استان است، اضافه کرد: پروژه خط انتقال سیراف-جم یکی از طرح‌های مهمی است که تلاش می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
عالی با اشاره به اینکه منبع تأمین آب شهرستان جم و بخش بوشکان شهرستان دشتستان منابع آب زیرزمینی است افزود: طی این سال‌ها به دلیل خشکسالی، بخشی از این منابع به تحلیل رفته که حفر، تجهیز و کف‌شکنی چاه‌های این مناطق در دست اجرا قرار دارد.
وی در پایان تأکید کرد: با تدابیر ارزشمند صورت گرفته توسط وزارت نیرو برای تأمین آب شهرستان‌های استان بوشهر به ویژه شهرستان جم و دشتستان، وضعیت آب از لحاظ کیفی و کمی ارتقا می‌یابد.
این گزارش می‌افزاید، درجریان سفر یک روزه معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورآ از پروژه‌های خط انتقال آب مناطق شمالی بوشهر، مخزن آب پنج‌هزار مترمکعبی دلوار، خط انتقال آب بندر رستمی، مجتمع آبرسانی روستای چاوشی، خط انتقال آب بخش بوشکان و پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در حال احداث شهرستان‌های بوشهر و دشتستان بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آنها مورد بررسی قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات