رفع محدودیت‌های آبی شهرها و ارتقای شاخص بهره‌مندی روستاها اولویت وزارت نیرو است/ توسعه پایدار با افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها

رفع محدودیت‌های آبی شهرها و ارتقای شاخص بهره‌مندی روستاها اولویت وزارت نیرو است/ توسعه پایدار با افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محسن بختیار" در جریان سفر به هرمزگان و بازدید از طرح‌های مهم آب و فاضلاب این استان بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته توسط وزارت نیرو، علاوه بر اتمام مشکلات آب شرب شهرهای دچار تنش، هدف‌گذاری لازم برای ارتقای شاخص بهره‌مندی روستاها از نعمت آب شرب نیز صورت گرفته که در این راستا تا پایان دولت سیزدهم این شاخص در سطح کشور به بالای ۹۰ درصد خواهد رسید.
وی در بازدید از آب‌شیرین‌کن یکصد هزار متر مکعبی بندرعباس با بیان اینکه دریا یک ظرفیت ویژه برای هرمزگان در تأمین آب مورد نیاز مردم است، افزود: سیاست وزارت نیرو توسعه آب‌شیرین‌کن‌هاست و با توجه به بهره‌مندی هرمزگان از این ظرفیت، می‌بایست پیشنهادات برای توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها ارائه، تا تامین آب مورد نیاز هرمزگان از این محل به صورت ویژه صورت گیرد .
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو با اشاره به آب‌شیرین‌کن‌های با مقیاس کوچک، گفت: هرمزگان در گذشته همیشه دغدغه آب را داشت که با وارد مدار شدن ظرفیت‌های جدید آب‌شیرین‌کن بخش زیادی از مشکلات آبی را مرتفع کرد .
وی همچنین بر تجمیع‌سازی آب‌شیرین‌کن‌ها تأکید کرد و افزود: با تجمیع شدن آب‌شیرین‌کن‌ها، یک سایت با ظرفیت بالا احداث و آب مورد نیاز بخش زیادی از شهرها و روستاهای مسیر از یک محل تامین می‌شود.
بختیار در ادامه گفت: با توجه به مصرف بالای صنایع، با انتقال آب دریا به مناطق مرکزی کشور می‌توان آبی که هم‌اکنون در صنایع استفاده می‌شود را آزاد و در بخش شرب توزیع کرد که چالش کم‌آبی این مناطق نیز مرتفع شود .

ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس با تکمیل سامانه انتقال پساب به صنایع
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو در بازدید از تصفیه‌خانه های فاضلاب شهر بندرعباس گفت: ساماندهی فاضلاب شهر بندعباس و انتقال پساب تصفیه شده به صنایع مولد هرمزگان به عنوان یک طرح مهم در حال اجراست و امیدواریم با تکمیل آن مشکل این بخش برطرف شود .
وی گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ، مشکلی از بابت تامین مالی در این پروژه وجود ندارد و این طرح بدون مشکل به سرانجام خواهد رسید .
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات