عبور از  محدودیت‌های آبی در تابستان اولویت‌ وزارت نیرو است

عبور از محدودیت‌های آبی در تابستان اولویت‌ وزارت نیرو است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "هاشم امینی" در  جریان بازدید از پروژه‌های آب‌شیرین‌کن شهر بوشهر اظهار کرد: در راستای افزارش ظرفیت تأمین آب در شهرستان‌های استان بوشهر پروژه‌های متعددی در حوزه آبرسانی در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه بوشهر یکی از استان‌های مورد توجه وزارت نیرو است افزود: با تأکید وزیر نیرو برای عبور بدون مشکل از تابستان و تامین آب مشترکان، پروژه‌ها با اهمیت بالا و به نحو مطلوبی در حال انجام است.
وی از تزریق اعتبارات مناسب به  پروژه‌های مهم، به ویژه در حوزه آب شیرین‌کن‌های این استان برای در بوشهر، تنگستان و همچنین پروژه آبرسانی سیراف-جم خبر داد و گفت: با توجه به پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای شهرستان‌های استان بوشهر یک اطمینان خاطر مناسبی برای تامین آب آشامیدنی و بهداشتی وجود دارد.
امینی عنوان کرد: تاکید ویژه وزارت نیرو استفاده از آب دریا برای تامین آب شرب است که در این بخش زیرساخت‌های بسیار خوبی در استان بوشهر ایجاد و افق روشنی برای استان ترسیم شده است.
وی افزود: توسعه این زیرساخت‌ها از سنوات قبل معطل مانده بود که اکنون با کارهای انجام شده امید است بتوان از ظرفیت‌های موجود به خوبی استفاده کرد.
امینی بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته میزان تولید آب از آب شیرین‌کن‌ها در استان بوشهر در سال‌های آینده چند برابر خواهد شد و در کنار این ظرفیت نگاه به آب‌های استان همجوار و همچنین خط کوثر نیز به صورت ویژه دنبال خواهد شد.
وی یادآور شد: سال‌های آتی میزان برداشت آب استان بوشهر از آب شیرین‌کن‌ها چند برابر خواهد شد و در کنار آن نگاهی نیز به آب‌های سطحی همجوار و بویژه خط کوثر خواهیم داشت.
امینی با بیان اینکه  جهاد آبرسانی که برای نخستین بار در کشور توسط دولت سیزدهم آغاز شده افزود: آبرسانی به روستاها با ظرفیت خوبی در حال انجام است و در استان بوشهر نیز اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان برای احداث پروژه ‌های آبرسانی در روستاها اجرایی شده است که این مهم نویدبخش تأمین آب پایدار روستاها در سریع‌ترین زمان است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات