ساماندهی روزانه زباله‌ بی‌خطرسازی شده گامی بلند جهت ساماندهی پسماندهای پزشکی

ساماندهی روزانه زباله‌ بی‌خطرسازی شده گامی بلند جهت ساماندهی پسماندهای پزشکی

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، عباس غفوری رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری مرکز استان در نشست با مدیران بیمارستان های شهرستان ساری که با محوریت ساماندهی زباله های عفونی و بیمارستانی برگزار شد، اظهار داشت: جمع‌آوری و مدیریت انواع پسماند به‌ویژه پسماند عفونی از جمله موضوعات مهم و حساس حوزه بهداشت و سلامت مردم است که با جدیت پیگیر ساماندهی این زباله ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه مطابق با قانون، مدیریت پسماندهای بیمارستانی که در گروه پسماندهای ویژه قرار می‌گیرند بر عهده تولید کننده است، افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری بنا بر مسئولیت اجتماعی خود، نهایت همکاری را با دانشگاه علوم پزشکی داشته و در زمینه مدیریت این پسماندها همه توان و امکانات خود را بکار گیری می کند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با اشاره به لزوم همکاری میان بخشی در خصوص مدیریت پسماندهای بیمارستانی و پزشکی، اضافه کرد: روزانه چندین تن زباله‌ بی خطرسازی شده بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر ساری جمع‌آوری و به سایت منتقل می‌شود.

غفوری گفت: کارگران جمع آوری مجهز به لباس‌های مناسب و استفاده از ماسک و دستکش و لوازم ضدعفونی هستند.

وی با بیان اینکه در طول این مدت به دلیل شیوع بیماری کرونا جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی و حتی خانگی با حساسیت زیادی انجام‌ می‌شود، تصریح کرد: تمامی مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان به سیستم بی‌خطرسازی و اتوکلاو مجهز بوده و پسماندها پس از بی‌خطرسازی به سایت منتقل می‌شوند.

غفوری به اهمیت تفکیک زباله از مبدا اشاره کرده و گفت: باید فرهنگ تقکیک از مبدا در سطح شهر نهادینه شود و به این طریق میزان ورودی زباله را کاهش دهیم لذا همه شهروندان باید در این خصوص همکاری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات