ارتقاء سرانه‌های ورزشی و تفریحی در منطقه 4/ حاشیه  ...

ارتقاء سرانه‌های ورزشی و تفریحی در منطقه 4/ حاشیه ...

ارتقاء سرانه‌های ورزشی و تفریحی در منطقه 4/ حاشیه شهر ثمره عدم توجه مسئولان به این پهنه‌هاست

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، نشست پای حرف مردم، در محله شهید حسینی‌محراب با حضور هاشم دائمی، رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و شهردار منطقه 4 در مسجد امام‌حسین(ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ساکنان و شهروندان حاضر در جلسه به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند.

یکی از اهالی با اشاره به تراکم جمعیتی این منطقه، گفت: جوانان و نوجوانان ما در این محدوده با کمبود فضای سبز و فضای مناسب برای ورزش روبرو هستند؛ مردم این منطقه سهمی از فضاهای سبز ندارند و امیدواریم شهرداری به این نیاز ساکنان توجه داشته باشد.

حسینی، از دیگر حاضران در جلسه هم با بیان اینکه عمده ساکنان مناطق حاشیه شهر، کارگر هستند و وسیله نقلیه شخصی ندارند، افزود: با توجه به این موضوع، بخش زیادی از تردد این افراد با استفاده از حمل‌ونقل عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تقاضاهای ساکنان، نظم‌بخشی به ساعات و سرفاصله‌های سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی است؛ گاه فاصله زمانی زیاد شده و ازدیاد جمعیت را شاهدیم.

یکی دیگر از شهروندان هم پیرامون اتوبوسرانی، گفت: متاسفانه ایستگاه‌های اتوبوس خیابان شهید حسینی‌محراب، فاقد سایه‌بان هستند و اگر هم سایه‌بان دارد، فاقد صندلی بوده و مردم را دچار مشکل کرده است.

شبکه مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی شهروندان در این جلسه، به حیطه اختیارات مدیریت شهری محدود نشد و از عدم اجرایی شدن فاضلاب و طرح اگو گلایه داشتند که در این خصوص قرار شد شهرداری با شرکت آبفا مکاتبه داشته باشد و این نامه‌نگاری از سوی شورای شهر هم پیگیری شود.

عباسی دیگر شهروند و ساکن خیابان شهید حسینی‌محراب بود که از نبود داروخانه و درمانگاه گلایه داشت؛ وی گفت: ساکنان این محدوده برای کوچکترین مسائل باید از درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های دیگر نقاط شهر استفاده کنند و حتی برای تامین دارو نیز مشکل داریم چراکه داروخانه در این منطقه نداریم.

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه می‌توان به عدم مناسب‌سازی پیاده‎‌روها اشاره کرد که شهروندان معتقد بودند وضعیت پیاده‌روها قابل قیاس با مناطق برخوردار شهر نیست و خواستار اصلاح آنها شدند.

هاشم دائمی، رئیس کمیته نظارتی شماره 1 شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه با بیان اینکه خدمت به مردم، در نظام اسلامی، توفیقی است که خداوند به دوش مسئولین گذاشته، اظهارکرد: هر لحظه بابت این توفیق خدمت به امت اسلامی و دوستداران اهل‌بیت(ع) باید شاکر حق تعالی باشیم.

دائمی با بیان اینکه وضعیت نامناسب پیاده‌روها و معابر و ... قابل قبول نیست، افزود: براساس دغدغه‌‎مندی شورای ششم نسبت به این وضعیت، پروژه‌های زودبازده را تعریف کردیم و اعتبار ویژه به آن اختصاص یافت؛ با توجه به مشکل پیاده‌روهای سطح منطقه 4، با اولویت ساماندهی پیادروهای خیابان شهید «حسینی محراب»، چهار میلیارد تومان به این پروژه‌‎ها تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به معضلات شهری همچون اجرایی نشدن طرح اگو و کمبود سرانه‌های پزشکی، درمانگاه و داروخانه که از سوی شهروندان مطرح شد، تصریح کرد: این موضوع را شهرداری باید در قالب نامه‎‌نگاری با دانشگاه علوم پزشکی مطرح شود و شورای شهر نیز پیگیری خواهد کرد.

رئیس کمیته نظارتی شماره 1 شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از دغدغه‌مندی مدیریت شهری برای افزایش سهم سرانه‌های فضای سبز و فضاهای تفریحی در مناطق کم‌برخوردار سخن گفت و افزود: یکی از فضاهای واقع در منطقه 4، «باغ سرهنگ» است که طرحی برای آن تهیه شده و در ماه‌های آتی پروژه تفریحی و فضای سبز در این فضا اجرایی می‌شود.

دائمی گفت: مناطق کم‌برخوردار زمانی شکل گرفت که این پهنه‌ها از توجه مسئولان، کم‌برخوردار شدند و بخاطر عدم توجه بوده که امروز شاهد چنین بافت‌هایی هستیم؛ به همین دلیل، سیاست شورای ششم، برپایه تمرکززدایی از پروژه‌هایی تفریحی است که پیشتر در مناطق برخوردار شهر شاهد بوده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: براساس رویکرد توجه ویژه به حاشیه شهر در این دوره از مدیریت شهری، با تاکیدات شورای شهر، یک سوم اعتبارات و بودجه سال 1401 به این پهنه‌ها اختصاص یافت.

دائمی با بیان اینکه دختران و پسران برخاسته از حاشیه شهر در بسیاری از عرصه‌ها، موفق عمل کرده‌اند چراکه بیشتر از دیگران، سختی تحمل می‌کنند، گفت: به عنوان مثال، برای استفاده از یک سالن ورزشی، مجبور هستند که به مناطق دیگر شهرداری بروند تا از این زیرساخت‎ها بهره ببرند.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: از سوختن و بلااستفاده ماندن چنین استعدادهای کم‌نظیری باید پرهیز کرد و لذا بازسازی و استفاده از فضاهای با قابلیت تبدیل شدن به سالن‌های ورزشی، همچون سوله‌های بحران و ... در دستورکار مدیریت شهری قرار دارد.

دائمی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورای ششم و شهرداری در این دوره برای شکوفایی استعدادها و توجه به آنها در حاشیه شهر، تعریف کارخانه نوآوری در این پهنه‌هاست.

وی با بیان اینکه استخر شهید قربانی تا پیش از شورای ششم، تنها 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و عملیات اجرایی پروژه متوقف شده بود، گفت: تنها ظرف مدت 6 ماه، پیشرفت این پروژه ورزشی ارزشمند در حاشیه شهر به 90 درصد رسیده است.

رئیس کمیته نظارتی شماره 1 شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر لزوم ارتقاء سرانه‌های تفریحی، گردشگری و فضای سبز در این مناطق، افزود: شورای ششم هیچ‌گاه اهل شعار دادن نبوده و امروز در جلسات با مردم به ارائه گزارش عملکرد مدیریت می‌پردازیم.

دائمی از لزوم توجه ویژه به مشاغل خرد و خانگی گفت و تصریح کرد: در مشهد مقدس، 5 هزار اشتغال خانگی داریم که تاثیر مثبت و به‌سزایی روی افزایش سهم سرانه درآمدی خانوار دارد؛ شهرداری آمادگی دارد به منظور حمایت از این مشاغل، فضاهای در اختیار خود را، در بازه‌های زمانی مشخص، به صورت رایگان در اختیار جامعه مخاطب قرار دهد.

** گره‌هایی که پس از چند سال، ظرف چندماه باز شد

مهدی نژادحسین، شهردار منطقه 4 شهرداری مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از معضلات منطقه، اراضی بلااستفاده بود که محل تجمع معتادان متجاهر شده بود، اظهارکرد: در قالب پروژه‌های زودبازده، 3 مجموعه ورزشی در این اراضی احداث کردیم تا ضمن زیباسازی چهره شهر، فرصتی برای تفریح و ورزش جوانان فراهم آورد.

وی گفت: حسب تاکید رئیس کمیته نظارتی شماره 1 شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ظرف 20 روز آینده پیاده‌روسازی خیابان شهید «حسینی محراب» آغاز می‌شود؛ در همین مدت فعالیت شورای ششم، خیابان ابرار پس از 8 سال آسفالت شد و مشکل پست برق نیز پس از 15 سال، تعیین تکلیف و تخریب شد.

نژادحسین همچنین از آغاز عملیات توسعه درمانگاه واقع در طبرسی 73، در مشارکت با سپاه پاسداران خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات