افزایش صادرات سیمان از مرز مهران

افزایش صادرات سیمان از مرز مهران

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان صنعت و تجارت استان ایلام با اشاره به اینکه کارخانه سیمان عملیاتی می شود، گفت: صادرات سیمان از مرز بین المللی مهران نیز افزایش پیدا می کند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) علی مهدوی در گفتگو با مهر اظهار داشت: راهکارهای چگونگی ساخت و راه اندازی کارخانه سیمان مهران در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: مجوز کارخانه سیمان مهران در سال ۱۳۸۴ با هدف افزایش صادرات به کشور عراق و نیاز بازار داخلی اخذ شده است.

این مسئول تصریح کرد: تاکنون به دلیل نبود سرمایه گذار و عدم زیرساختهای لازم عملیات این پروژه مهم آغاز نشده است ولی به زودی با مشارکت دولت و بخش خصوصی اجرایی می شود.

مدیرکل صنعت و تجارت استان ایلام بیان داشت: برای راه اندازی کارخانه سیمان مهران با تولید روزانه ۳۳۰۰ تن سیمان در روز نیاز به دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳ درصد از صادرات در مرز بین المللی مهران را سیمان ایلام تشکیل می دهد و این سیمان مورد علاقه تجار عراقی است.

این مسئول تصریح کرد: سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن سیمان در کارخانه سیمان ایلام تولید می شود که سال گذشته ۴۱۳ هزار تن سیمان از مرز مهران به کشور صادر شده است.

وی یادآور شد: کارخانه سیمان مهران در ۴۰ کیلومتری شهر ایلام و در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار ساخته می شود که می توان در افزایش صادرات به کشور عراق تاثیر داشته باشد.

 

 

    نظرات