ساماندهی دستفروشان با مشارکت مردم و اتحاد دستگاه‌ها قابل اجرا است

ساماندهی دستفروشان با مشارکت مردم و اتحاد دستگاه‌ها قابل اجرا است

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار عصر امروز در دیدار با هیئت امنای بازار تبریز که در قالب سومین قرار خدمت انجام شد، اظهار کرد: موضوع سد معبر، معضلی چندین ساله است که با مرور زمان نه تنها کنترل نشده، بلکه افزایش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: مدیریت و مقابله با سد معبر موضوعی زمان بر است و نمی توان ادعا کرد که در کوتاه مدت می توان راهکاری قطعی و همیشگی برای آن پیدا کرد. از طرفی دیگر باید بپذیریم که شهرداری تبریز به تنهایی نمی تواند موضوع سد معبر را ساماندهی کند.

شهردار تبریز تاکید کرد: باید با سایر نهادها و دستگاه ها از جمله استانداری، فرمانداری، نیروی انتظامی و ... به یک فصل مشترک برسیم تا بتوانیم برای بلندمدت این موضوع را حل کنیم.

وی با بیان اینکه جنس سد معبر بازار تبریز با سایر نقاط شهر تفاوت دارد، بیان کرد: لازم است فرهنگسازی در حوزه دستفروشی و سد معبر به صورت عمومی انجام شود. از طرفی دیگر، شهرداری تبریز شناسایی و شناسنامه کردن دستفروش ها را در دستور کار دارد؛ البته تحقق این امر در گرو مشارکت بازاریان برای رساندن بازار تاریخی تبریز به جایگاه جهانی خود است.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه باید رینگ کاملی از مراکز تجمع دستفروشان تهیه شود، افزود: بی شک با ساماندهی دستفروشان و جلوگیری از سد معبر، ارزش افزوده مغازه های واقع در بازار افزایش می یابد.

وی یادآور شد: نگاه ما به بازار صرفا جریان مبادلات نیست؛ بلکه بازار قطب اقتصادی شهر است. در کنار این، برگزاری آیین های محرم و صفر در بازار نشان می دهد این ظرفیت عظیم تاریخی از لحاظ فرهنگی نیز نقش مهمی ایفا می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات