خانه قرآن تاسیس می‌شود/ بهره گیری از اساتید و دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی شهر

خانه قرآن تاسیس می‌شود/ بهره گیری از اساتید و دانشجویان در نظام تصمیم‌سازی شهر

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار عصر امروز در دیدار با نخبگان و فرهیختگان منطقه ۸ تبریز اظهار کرد: سعی ما این است که از طریق استمرار قرار خدمت، دایره وسیعی برای تبادل افکار ایجاد کنیم تا نظرات نخبگان در حوزه های مختلف اخذ و در تصمیم سازی و تصمیم گیری مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث مدیریت شهری، منظور ما از شهر ایده آل، شهری همگن و هم‌تراز با آموزه های ایرانی-اسلامی و بومی خودمان است.

شهردار تبریز تشریح کرد: حتما باید موضوعات، گره ها، مشکلات و معضلات شهری در چارچوب های مختلف از جمله توسعه شهر، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و ... احصا شده و از ظرفیت اساتید دانشگاهی استفاده کنیم تا دانشجویان این اساتید به سمتی قدم بردارند که برای شهر و جامعه مفید باشند.

وی افزود: همچنین هر سال مدیریت شهری تبریز ۱۰موضوع را در اختیار اساتید دانشگاهی قرار می دهد تا دانشجویان کار پژوهشی انجام دهند و در نظام تصمیم سازی شهر نقش ایفا کنند.

هوشیار با بیان اینکه خطاطی و خوش‌نویسی یکی از ظرفیت های شهر تبریز است، گفت: باید تقویت این هنر اصیل را در دستور کار قرار بدهیم؛ برای مثال می توان جشنواره ای برگزار کرد که اشعار شاعران در قالب خوش‌نویسی تولید شده و به نمایش گذاشته شود.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰هنر مختص شهر ما است، اضافه کرد: متاسفانه برای توسعه و ترویج این هنرها نتوانسته ایم کارهایی ماندگار انجام دهیم؛ از جمله هنر مینیاتور که نسبتا ناشناخته مانده است.

شهردار تبریز در پایان تصریح کرد: ظرفیت های قرآنی نیز یکی دیگر از حوزه هایی است که می تواند در بسیاری از زمینه های شخصی، اجتماعی، روانی و ... تاثیرگذار باشد که در این راستا به دنبال ایجاد خانه قرآن هستیم تا بتوانیم بخش وسیعی از مردم تبریز را در این زمینه فعال کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات