ذره بین نظارتی بر عملکرد معاونت ها و سازمان های شهرداری

ذره بین نظارتی بر عملکرد معاونت ها و سازمان های شهرداری

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به ضرورت نظارت بر عملکرد معاونت ها و سازمانهای شهرداری گفت: با توجه اینکه معاونت ها و سازمان های شهرداری برنامه زمانبندی خود را در خصوص اجرایی شدن پروژه خود برای سال جاری اعلام کرده اند ؛ با یک انسجام و هماهنگی بهتر امکان مطالبه گری شورای شهر از روند فعالیت های آنها فراهم شده است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اهواز حجت الله زارع زاده اظهار کرد: لایحه بودجه ۶۵۰۰ میلیارد تومانی ۱۴۰۱ شهرداری اهواز با نگاهی تحولگرا و متفاوت از ادوار گذشته تنظیم و به تصویب رسیده است ؛ تحقق این بودجه تحولی مستلزم همدلی ؛ تلاش مستمر و تقید و تعهد مجریان و کلیه دست اندرکاران است که نتیجه آن می تواند در تاریخ شورای شهر اهواز بی بدیل باشد .

وی افزود: شورای شهر برای اطمینان از ضمانت اجرایی تحقق پروژه ها و برنامه های این بودجه ؛ وظایفی برای خود تعریف کرده است که مهمترین آنها نظارت بر بخش های مختلف آن ازجمله مراحل مختلف تامین ، تخصیص و اجرای پروژه ها در قالب تقویم زمانی مشخص در حوزه های محتلف برنامه ریزی ، عمرانی، شهرسازی ، اقتصادی، فرهنگی و .... است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: در راستای وظیفه نظارتی شورای شهر از آغاز سال جدید کمیسیون های تلفیق، مرتبط با حوزه فعالیت هر یک از معاونت های شهرداری اهواز تشکیل شد و بر اساس یک برنامه زمانبندی شده هرکدام از معاونت ها به همراه کلیه مدیران سازمان های زیر مجموعه خود در صحن شورای شهر حاضر شدند و ضمن ارائه گزارش عملکرد خود، برنامه اجرایی سال ۱۴۰۱ خود را با تمرکز بر شش ماه اول به کمیسیون مربوطه ارائه نمودند .

وی تاکید کرد: در این جلسات که با ابتکار عمل شورای ششم تشکیل شده است، معاونت های شهرداری ضمن اعلام برنامه های خود و ارائه جدول زمانی آغاز پروژه ها تا مرحله تکمیل و بهره برداری ، پاسخگوی سوالات و ابهامات اعضای محترم کمیسیون تلفیق مرتبط با حوزه کاری خود بودند .

زارع زاده با اشاره به اینکه هدف و رویکرد برگزاری این جلسات اطلاع یافتن اعضای شورای شهر از پروژه ها و جدول زمانبندی آن ها است، توضیح داد: برخی مواقع پروژه ای تعریف می شود اما زمان آغاز و پایان آن مشخص نیست، هدف اعضای شورای شهر از فراخوان معاونت های مختلف شهرداری و سازمان های زیرمجموعه این است که پیام نظارتی خود را به مسئولین اجرایی منتقل کنیم و بر اساس یک مسیر مشخص اعضای هر کمیسیون مبتنی بر وظایف ذاتی خود بر عملکرد معاونت مربوطه امکان نظارت دقیق تر و عملیاتی داشته باشند. مضافا اینکه چنانچه در این مسیر انحرافی مشاهده شود ؛ بتوانیم در چارچوب وظایف نظارتی خود عکس العمل بموقع و مناسب و اصلاحی داشته باشیم .

وی ادامه داد: در راستای برنامه تدوین شده، ۹ جلسه با حضور معاونت ها و سازمان های ذیل آنها تشکیل شد؛ امیدواریم ماحصل برنامه اجرا شده ، همگرایی و انسجام بیشتر در اجرا و اتمام بموقع پروژه های شهری بویژه پروژه های مهمتر و شاخص باشد.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در پایان خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن این برنامه و تشکیل کمیسیون های تلفیق مرتبط با معاونت ها از تداخل وظایف در حوزه نظارتی شورای شهر جلوگیری شده و امکان مطالبه گری دقیق و مبتنی بر یک برنامه شفاف و مشخص توسط شورای شهر از آنها فراهم می شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات