پست برق GIS  کیانشهر در اهواز وارد مدار شد

پست برق GIS کیانشهر در اهواز وارد مدار شد

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر در اهواز برق‌دار و وارد مدار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: عملیات احداث پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر به ظرفیت 50 مگاولت آمپر به پایان رسید و برق‌دار شده است.
وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پست برق فوق توزیع یک هزار و 630 میلیارد ریال بوده، تصریح کرد: پست برق GIS کیانشهر، اولین پست از مجموعه‌ پست‌های GIS طرح مقابله با ریزگردها در استان خوزستان بوده که به بهره‌برداری رسیده است.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: این پست یکی از 15 پست GIS این شرکت است که برای توسعه شبکه برق استان طراحی و برنامه ریزی شده (طرح توسعه و پایداری) و در مقابل شرایط نامساعد جوی مانند گرد و غبار و آلودگی‌های صنعتی مقاوم هستند.
دشت‌بزرگ تصریح کرد: بهره‌برداری از پست 132 به 33 کیلوولت GIS کیانشهر، باعث ایجاد ظرفیت جدید جهت کاهش محدودیت و جلوگیری از خاموشی گسترده و متعادل سازی و کاهش بارگیری از پست‌های پربار کیان‌آباد، کیانپارس و توحید در در شهر اهواز خواهد شد.
مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: تجهیزات این پست‌های GIS تحت لیسانس شرکت ABB سوئیس است که برای اولین بار در کشور توسط شرکت سرو نیروی شیراز ساخته شده و اولین پست‌های آن توسط برق منطقه‌ای خوزستان خریداری و در حال نصب و راه اندازی هستند.
بر اساس این گزارش، از مهرماه 1400 تاکنون با احتساب ظرفیت فوق 605 مگاولت آمپر در بخش انتقال و فوق توزیع به ظرفیت شبکه تحت نظارت این شرکت در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.
گفتنی است، شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    منبع خبر

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان

    شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان یک شرکت در شهر زاهدان می باشد

      نظرات